יום רביעי, 1 ביולי 2009

רש"ת מאיימת בתביעת דיבה נגד מטה מאבק התושבים

היועץ המשפטי של רשות שדות התעופה שלח הבוקר מכתב איום בתביעת דיבה לחברי צוות ההיגוי של מטה מאבק התושבים למען שמיים נקיים למודיעין, אותו ניתן לקרוא במלואו כאן. המכתב מתייחס לפרסום שלנו על פתיחת צעדי מחאה שהופץ ביום א'.

מתוך מכתבו של היועץ המשפטי של רש"ת:

מרגע שמטה מאבק מפרסם לצבור תושבים מאמר הנחזה על פניו להיות אמת צרופה, בעוד הינו כולל דברי שטנה, שקרים וחצאי אמיתות, על החתומים על המסמך להבטיח כי כך אכן הדבר, שאם לא כן מאבדים החותמים מחד גיסא את היושר הצבורי האמור לאפיין אותם ומאידך גיסא חושפים עצמם להוצאת לשון הרע אשר המחוקק רואה בו דבר עבירה המזכה את הנפגע בסעדים הקבועים בחוק, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי.

אנו מזמינים את ציבור התושבים לעיין ישירות בדוח ועדת לפידות, בביקורת הנוקבת שהביעו הח"כים על ההליך שהובילה רש"ת בפרוטוקול ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת, וכן בכתבה שפורסמה בינואר 2008 בעיתון היוקרתי דה-מרקר על הממצאים החמורים של דוח ועדת לפידות:

דו"ח לפידות לא מותיר הרבה מקום לספק: מצב התעופה האזרחית הוא קטסטרופלי

דו"ח הסיכום החדש שהוגש בסוף דצמבר למופז, מצביע על שורה ארוכה של ליקויים חמורים בתחומי התעופה השונים אשר קשורים לבטיחות הטיסה בשמי מדינת ישראל. בבסיסו, חוק הטייס ישראלי אנכרוניסטי ולא רלוונטי; מערך התקנות אקראי ולוקה בחסר.ההמלצה היא לאשר זמנית חוקי טייס חדשים עד להכנתו של חוק טייס חדש, באמצעות מערכת משפטית חדשה ועצמאית.

ועדת לפידות המשיכה והצביעה על יכולת לקויה מאוד של רשות התעופה האזרחית (רת"א) - הגוף המרכזי בענף התעופה והמליצה על צורך מיידי לאייש את רת"א על פי המבנה הארגוני והתקציב המאושרים; לפעול להשגת אישור מומחים בכירים ועתירי נסיון ולגיוסם בדחיפות; לבצע הדרכה והסמכה מחדש לכלל ממלאי התפקידים ברת"א ולקים מחלקת משפטית עצמאית, לקידום החקיקה והתקינה ולטיפול בעניינים המשפטים השוטפים.

הוועדה הציבורית אף נדרשת בדו"ח הסיכום לנושא פקחי הטיסה. עקרון מרכזי בעמדתה של הוועדה באשר להכשרת הפקחים והפיקוח עליהם הוא הצמדות ללא סייג לדרישות הנהוגות בתקינה הבינלאומית.

עוד מצביעה וועדת לפידות על מחסור במערכות שליטה ובקרה בטכנולוגיות מתקדמות בשדות התעופה, במיוחד בנתב"ג. הדו"ח מפרט שורה של מיכשור חסר כמו למשל מכ"מ קרקעי בנתב"ג.

שימו לב שרש"ת לא תבעה את עיתון דה מרקר או את שאר העיתונים שפרסמו את הממצאים החמורים על רש"ת ועל רת"א שהופיעו בדוח לפידות. אולם כאשר תושבי מודיעין מתארגנים נגד התוכנית הדרקונית להפוך את מודיעין לנתב"ג, רשות שדות התעופה מנסה להלך עלינו אימים בתביעות דיבה.

מה שרשות שדות התעופה עושה נקרא SLAPP:

A Strategic Lawsuit Against Public Participation ("SLAPP") is litigation intended to intimidate and silence critics or opponents by burdening them with the cost of a legal defense so that they abandon their criticism or opposition.

בתרגום חופשי לעברית: SLAPP, ראשי תיבות של תביעה אסטרטגית נגד מעורבות ציבורית זו תביעה המיועדת להפחיד, לאיים ולהשתיק מבקרים או יריבים על ידי העמסתם עם עלות הגנה משפטית שתגרום להם לנטוש את הביקורת או ההתנגדות שלהם.

תגובת מטה המאבק:

אנו מוקיעים בשאט נפש את המהלך הבריוני של רש"ת שנועד להפחיד ולרפות את ידם של תושבי מודיעין-מכבים-רעות מהמאבק בתוכניותיהם הדרקוניות.

לא ניכנע לאיומים ואנו קוראים לתושבי מודיעין-מכבים-רעות להבין עם מי יש לנו עסק ולהתייצב בהמוניהם להפגנה ביום שישי הקרוב בשעה 9:00 ברחבת קניון עזריאלי על מנת לתת תשובה ניצחת לאיומי רש"ת.

7 תגובות:

  1. אני מקווה שאני טועה אבל, בסופו של דבר, יכול להיות שההחלטה לדחות את הטיסות בחודשיים דווקא לא לטובת המאבק.
    תושבי מודיעין צריכים כנראה להיחשף לרעש ולסכנות על מנת שיצאו לרחובות. בלוגים ומאמרים לא עושים להם את זה.

    השבמחק
  2. נראה לי שרש"ת שכחו שממש לא מזמן הורד הסיווג הביטחוני של נתב"ג ע"י ה FAA האמריקאי!
    לא ועדת לפידות הישראלית, לא תוכניות של גיא מרוז ואפילו לא כל המקרים של "כמעט תאונה" שקרו.
    וועדה של ה FAA הורידה את דרוג הבטיחות של נתב"ג!
    http://www.faa.gov/news/press_releases/news_story.cfm?newsId=10352

    השבמחק
  3. A Category 2 rating may involve a country lacking laws or regulations necessary to oversee air carriers in accordance with international standards, or that its civil aviation authority does not meet international standards in one or more areas such as technical expertise, trained personnel, record keeping, or inspection procedures.

    השבמחק
  4. http://www.faa.gov/about/initiatives/iasa/media/iasaws.xls
    רק כדי שנדע איזה מדינות נוספות מופיעות איתנו בקטגוריה.
    בנגלדש, ניקרגואה, חוף השנהב, קונגו, זימבאבווה, אינדונזיה, נאורו, סוואזילנד ....

    השבמחק
  5. רק חשיפה לחדשות פריים טיים ובנוסף חלוקת עלונים בקניונים ובתחנת הרכבת יתחלו להעיר את האנשים.

    התקנת מערכת סיוע לנחיתות באה בעקבות הורדת הדירוג של נתב"ג.

    אני לא רוצה להרפות ידיים אבל, הסיבה היחידה להפסקת הנחיתות מעל מודיעין תהיה בעקבות אירוע "של כמעט ונפגע"

    השבמחק
  6. התגובה הכי טובה של רש"ת היא התקפה , לאחר שהם הסבירו לנו שנסבול מעט "מרעש" ו"זיהום אוירי מועט"
    ולאחר שהם יצאו עם מניפס שכותרתו :"בטחון לאומי" בו הם מצדיקים את הפעלת האוטוסטרדה מעלינו הם גם מגייסים אותנו על חשבון חיינו חיי ילדנו בתואנה שאין פתרונות בגלל הקירבה לבית סירא. הם עוברים להתקפה - יש להם יועץ משפטי , סוללה של עורכי דין והם יתבעו את כל מי שמעיז להרים את ראשו ולהשמיע את קולו , הם בעלי הדעה, המאה והכוח .
    אז לידיעת כל הנוגעים בדבר (ברש"ת) אתם לא מפחידים אותנו עם האיומים שלכם , במקום להשקיע זמן בלאיים , תמצאו דרך חילופית למסלול 30 !!!

    השבמחק
  7. מכתב האיומים של רשות שדות התעופה מראה שהם מפחדים.
    כל ההחלטות התקבלו ברשות כשליפה עקב פחד ועקב הורדת דרוג הבטיחות של נתבג
    כדי להסיר את הנושא יש להעביר את הנתיב כ 1 ק"מ מערבה ממודיעין
    אין בזה בעייה בטיחותית אבל רש"ת כבר השקיעה במשואות קשר בנתיב מודיעין ועשתה זאת מבלי לבדוק ומבלי לחשוב והים כדי לתקן את השגיאה יש להשקיע כסף מכיוון שההקעה במערכת נעשתה ללא חשיבה
    הפתרון הוא לקיחת אחקריות על ידי אנשי הרשות ואו התפטרותם המידית
    הם מעדיפים לעמוד אחרי טעותם כדי שערוותם לא תראה ברבים
    פשוט מטעים וחסרי אחריות
    אורי

    השבמחק