יום שני, 20 ביולי 2009

רשויות התעופה עובדות עלינו בעיניים?!

מטה המאבק חושף השבוע נתונים המעלים סימני שאלה כבדים לגבי אמינות המידע שהוצג ע"י רשויות התעופה לחברי הכנסת בדיון על חלופות הנחיתה במסלול 30 שהתקיים בועדת הכלכלה ב-8.6.09. בדיון טען בפני החכ"ים סמנכ"ל רש"ת אודי ברעוז כי "אין חריגות ברעש" בטיסות הניסוי שהתקיימו מעל מודיעין. אולם מתגובת רש"ת למקומון העיר-ערי מודיעין 10.7.09 עולה כי דווקא היתה חריגת רעש למפלס של  79 דציבל באחת מ-16 טיסות הניסוי מעל העיר - אף יותר מהחריגה במפלס הרעש עליה התריע סטיליאן גלברג, ראש אגף רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה במכתבו לסגן ראש עיריית מודיעין בנובמבר אשתקד.

מטה המאבק מציג מסמך המפרט את רשימת 16 טיסות הניסוי שהתקיימו מעל העיר מהן עולה כי בין בטיסות הניסוי כלולה רק טיסה אחת של דגם מטוס מקבוצת המטוסים המוגדרים ע"י המשרד להגנת הסביבה כמרעישים (בואינג 747-200 המופיע ברשימה הרצ"ב בקוד 742).

נו, טוב שרש"ת לא הטיסה דאונים במסגרת טיסות הניסוי שלהם. מדוע השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ממלא פיו מים? האם תפקידו לא כולל הגנת הסביבה במודיעין?!

באותו דיון בועדת הכלכלה בכנסת טען בפני הח"כים סמנכ"ל רת"א מיכאל אברהמי ביחס לנתיב הנחיתה המוצע ע"י רש"ת מעל מודיעין כי:

"הגישה הזאת - לפי טיסות של טייסים ישראלים בלבד, כשנתב"ג זה נמל הבית שלהם - הגישה הזאת מותחת את יכולות הטייס אל הקצה. אלו מילותיהם".

סמנכ"ל רת"א הדגיש בדבריו לח"כים כי המשוב הנ"ל של הטייסים הישראלים המנוסים מתייחס לטיסות שהתקיימו במזג אוויר נאה, ורמז בכך למה עלול להתרחש במצב בו הנחיתה תבוצע ע"י טייסים זרים שאינם מכירים את נתב"ג או במזג אויר סוער.

להלן תגובת מטה המאבק:

"אם זה מה שרת"א חושבת על הסיכונים בנתיב הנחיתה המוצע מעל מודיעין כיצד היא מתכוונת לאשר אותו?! איננו מבינים כיצד דבריו הנ"ל של מיכאל אברהמי מתיישבים עם קביעתה הנחרצת של רת"א בפגישה עימנו כי אין בנתיב הנחיתה הנ"ל שום סיכון בטיחותי. כך או כך הדברים מעידים על חוסר התקינות של ההליך החפ-לפ שמובילים רשויות התעופה, ועל כך שלציבור ולמקבלי ההחלטות נמסר מידע סותר.

מדוע שר התחבורה ישראל כץ לא טרח אפילו להתייצב לדיון בועדת הכלכלה בכנסת?!"

4 תגובות:

  1. לפי הענות התושבים יש לךי דבר אחד לומר, מגיע לתושבי מודיעין שלא רק יקבלו מטוסים אלא גם שיעשו אותה לעיר הזבל המרכזית בישראל.
    תמהרו למכור את הדירה ולעבור לערים אחרות

    השבמחק
  2. לפני כחודש עבר מטוס מעל ביתי בקייזר בזמן שדיברתי בטלפון והרעש היה כל כך חזק שלא יכלתי לשמוע את הצד השני !!!

    נאלצתי לחכות כ 10 שניות עד שהרעש נהיה נסבל מספיק כדי לדבר.

    זו לא הפעם היחידה בשנה האחרונה שהרעש היה חזק.

    קשה להאמין שמטוסים יעברו מעלנו כל 10 דקות. לצערי במקרה כזה אמכור את ביתי ואעזוב תוך חודשים ספורים את העיר.

    דרור.

    השבמחק
  3. כשפוליטיקאים רוצים להזיז יוזמה שלהם הם יעשו כל טריק מלוכלך כולל הגדרת הוועדה שתתאים להם, התעלמות מעובדות, ועוד ועוד.

    הדרך היחידה להלחם היא דרך הפגנות והצגת כוח אלקטורלי גדול וכועס. ומודיעין בהחלט כועסת.

    השבמחק
  4. תושבים יקרים!!!!
    צריך לצאת למחאה ירוקה אקטיבית.
    אני תושב חולון שסובל מהמראות רצופות במשך כל הלילה
    ואני צועק כאן - קומו והפריעו לתנועת המטוסים מחלון ביתכם.
    קנו עט לייזר ירוק בעוצמה של 200mw , ותאירו על המטוסים שנוחתים.
    קרן הלייזר הזו נראיית ממרחק של כמה קילומטרים טובים וככל שיהיו יותר קרניים כאלו על המטוסים המטרידים, כך תעלה המודעות למחדל ולרמיסת התושבים ולהתעלמות מאיתנו הכל העולם ולא רק בבועה המסריחה והקטנה של רש"ת.

    השבמחק