יום שבת, 4 ביולי 2009

תושבי מודיעין הביעו אי אמון ברש"ת

בהפגנת המחאה שהתקיימה אתמול ברחבת הכניסה לקניון עזריאלי השתתפו כ-200 איש, בכלל זה ראש העיר חיים ביבס, סגן ראש העיר אלכס וינרב, חברי מועצת העיר יצחקי חן, יגאל צדוק ולבנה שיפמן, וחבר מועצת העיר לשעבר אבי אלבז. ההפגנה נמשכה כשעה וחצי, ונשאו דברים ראשי מטה המאבק, ראש העיר חיים ביבס, סגנו אלכס וינרב, חבר המועצה לשעבר אבי אלבז, ותושבים נוספים.

תושבי העיר הביעו את מחאתם באופן תרבותי ותוך שמירה על החוק נגד כוונת רשות שדות התעופה להנחית מטוסים בגובה נמוך מעל שמי העיר.  התושבים הביעו אי אמון באופן בו ניהלה רש"ת את ההליך, מאחורי גבה של עיריית מודיעין, מבלי לבחון לעומק את החלופות ומבלי להביא בחשבון את השלכות נתיב הנחיתה המתוכנן על תושבי העיר מודיעין-מכבים-רעות, ובראש ובראשונה על בטיחותם.

במהלך ההפגנה נאספו בקרב המשתתפים ובאי הקניון כ-300 חתימות חדשות לעצומת ההתנגדות לנתיב הטיסות, וכן נתרמו ע"י המשתתפים סכומי כסף נאים למימון המשך המאבק.

 

לסיקור ההפגנה ראו את כתבתו של מנחם בנטוב ב-mcity, וכתבתה של איילת גל ב-GO443. מתוך הכתבות לעיל:

המתמודד לראשות העיר בבחירות האחרונות, דורון שולדנפריי, שגם היה זה שיזם והגיש את הבג"צ הראשון בנושא, אמר שהוא "מצדיע לכל אחד שהגיע לפה וכועס על אלה שלא הגיעו וישנים כבר שנה".

עוד הוסיף שולדנפריי כי הוא "מוריד את הכובע בפני ביבס. הוא השקיע המון במציאת פתרון אלטרנטיבי, ולכן כולם היו צריכים להגיע לפה ולתמוך בו".

ראש העיר חיים ביבס, הצטרף למפגינים ונשא דברים בפניהם:

"מחאה ציבורית היא לגיטימית וצודקת במקרה הזה. אני חושב שהגיע הזמן שהציבור יצא לרחובות ולא ישאיר את המאבק רק לקבוצה מצומצמת. רק כך יתחילו להבין שהציבור פה מודע למה  שרוצים לעשות לנו.

"הבאנו מומחים מכל העולם על מנת שיציעו אלטרנטיבות לרש"ת, אבל הם לא לוקחים אותנו בחשבון. אני לא מתכוון לוותר בנושא זה. בג"צ ראשון עבר ואני מוכן גם ללכת לשני, עד שנעמיד את האלטרנטיבה הטובה ביותר".

ביבס הוסיף וציין כי יאמר לזכותו של גיורא רום, שהוא כרגע בודק את החלופה שהציעה העירייה וכן בודק שוב מול מל"ל את תכנון הקו המקורי. "אם לא יהיו תשובות נלך שוב לבג"צ", ציין והוסיף: "קודם קבעו מסלול ואחר כך חיפשו את כל התנאים כדי ליישם אותו במקום להפך. אני מוכן להמשיך עד למבקר המדינה כדי שיידעו שתהליכים כאלה לא יכולים להימשך".

ביבס בא בתלונות למשרדי הממשלה, ובעיקר למשרד להגנת הסביבה ש"יושבים בשקט ולא מתמודדים מול גורם ממשלתי. אני לא מתכוון לתת לאף אחד לשתוק".

בנוגע למכתב שקיבלו אנשי מטה המאבק מהיועץ המשפטי של רש"ת, אמר ביבס: "אל תתרגשו. אני מאחוריכם. שום עו"ד שישלחו אליכם לא יעזור. לא יכול להיות שכשאתם דוברים אמת שולחים אליכם עורכי דין ואיומים".

מטה המאבק מודה לכל התושבים שהגיעו והביעו את מחאתם, ובמיוחד לקבוצת הפעילים המסורים שהשקיעו רבות מזמנם וממרצם בהכנות הרבות שנדרשו לארגון האירוע.

ההפגנה מהווה יריית הפתיחה למאבק הציבורי של תושבי העיר, ומטרתה להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי ולהעיר את העיר. אנו קוראים לתושבי העיר להתעורר, להצטרף למאבק, ולתבוע משר התחבורה ישראל כץ ליישם את המלצות ועדת הכלכלה של הכנסת ולהקים ועדת מומחים בלתי תלויה שתבחן את החלופות העומדות על הפרק תוך שיקלול השלכות נתיבי הטיסה על חייהם של תושבי מודיעין-מכבים-רעות ובראש ובראשונה על בטיחותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה