יום ראשון, 19 ביולי 2009

רת"א עומדת לאשר את נתיב הנחיתה מעל מודיעין

ביום ד' בשבוע שעבר נפגשו ראשי מטה המאבק למען שמיים נקיים למודיעין-מכבים-רעות - מתנאל שלום, שרון מעוז, עו"ד אייל קרני, יקי בז'ה -  עם הנהלת רשות התעופה האזרחית (רת"א) בראשות גיורא רום. בפגישה התקיים דיאלוג מפרה ברוח חיובית, אולם מהפגישה עולה כי טרם הסתיימה בדיקת חלופת העירייה בסימולטור, ולא חלה כל התקדמות בבחינת חלופת הנתיב העובר בסמוך לגדר ההפרדה.

בכירי הרשות התייחסו בביטול לחששות שהביעו התושבים מאסון תעופה אוירי בטיסה בגובה נמוך מעל בתי תושבי העיר, וקבעו כי אין בנתיב הנחיתה שום סיכון בטיחותי, זאת כאשר רק מספר שעות לפני הפגישה התרסק מטוס נוסעים באיראן וכל 150 נוסעיו נספו, ואסון דומה התרחש לפני פחות מחודש בתימן.

כמו כן רת"א הבהירה בפגישה כי היא עומדת לאשר בימים הקרובים את נתיב הנחיתה המוצע מעל מודיעין ולפרסם אותו ברשומות לעיונן של חברות התעופה הבינלאומיות - זהו השלב האחרון לפני הפעלת נתיב הנחיתה החדש, למרות שכאמור לעיל טרם נבחנו כראוי שתי החלופות שרת"א קיבלה על עצמה לבחון בפגישתה עם ראש עיריית מודיעין ב-21.6.

להלן תגובת מטה המאבק לפגישה:

"אנו מודים לגיורא רום ולהנהלת רת"א על כך שקיבלו אותנו לפגישה, הקשיבו לטענותינו ושטחו בפנינו את האילוצים העומדים בפניהם. זאת בניגוד חד לשר התחבורה ישראל כץ שעד כה מתעלם מכל פניותינו, למרות היותו נבחר ציבור.

אנו מצפים מגורמי התכנון התעופתי במשרד התחבורה למצות כל חלופה ולהפוך כל אבן לפני שהם מחליטים באופן שרירותי להנחית מטוסים בגובה נמוך מעל עיר ואם בישראל. אנו תובעים מרת"א לא לקבוע עובדות בשטח ולהימנע מאישור ופרסום נתיב הנחיתה שהציעה רש"ת עד לאחר שכל החלופות ייבחנו וימוצו עד תום.

בחרנו להקים את בתינו במודיעין עקב היותה עיר ירוקה ושלווה, תוך שאנו סופגים למען כך זמני נסיעה ארוכים יותר למקומות העבודה. לו היינו רוצים לגור בישובי עוטף נתב"ג היינו עושים זאת. לא יתכן שתושבי מודיעין-מכבים-רעות ישלמו את מחיר מחדלי רשויות התעופה וגורמי התכנון במשרד התחבורה במשך שנים על גבי שנים, כפי שמתואר בדוח ועדת לפידות."

תגובה 1:

  1. לצוות המאבק ולכל התושבים

    חייבים לעמוד על זכותנו לחיים בבטחה ובשקט

    כולם להגיע להפגנה!!!!!

    השבמחק