יום ראשון, 28 ביוני 2009

שמיים נקיים למודיעין - פותחים בצעדי מחאה

פרוייקט נתב"ג 2010 - כל 10 דקות מטוס נוחת בשמי מודיעין-מכבים-רעות

תושבים יקרים,

בימים אלה השלים מטה המאבק את לימוד התוכניות לנתיב נחיתת המטוסים ואת סטטוס המגעים עם הרשויות , ואנו מתארגנים לתחילת צעדי מחאה נגד הפעלת נתיבי הנחיתה במתכונתם המתוכננת ע"י רש"ת.

השבוע נקיים את הפעילויות הבאות:

1. מחר, יום שני 29.6 שעה 20:45 באולם הרצאות במרכז הבינתחומי השקת מאבק התושבים במסגרת מפגש הסברה לתושבים ולפעילים. במפגש נעביר סקירה על נתיב הטיסות המתוכנן והשלכותיו על החיים בעיר, ונציג את ההתארגנות למאבק נגד הגזירה.

2. הוצאת מכתב נוקב לשר התחבורה ישראל כץ ודרישה לקיום פגישה מיידית עם נציגות התושבים.

3. המשך הפעילות להרחבת מעגל החותמים על עצומת התושבים נגד מסלול הנחיתה המתוכנן – עד כה חתמו על העצומה מעל 3,800 איש, מתוכם כ-300 איש בשבוע האחרון.

4. יום ו' 3.7.09 שעה 09:00הפגנת מחאה ברחבה הצפון מערבית של קניון עזריאלי, תחת הכותרת 'מביעים אי אמון ברש"ת'.

מטרת ההפגנה: להעלות לסדר היום הציבורי את מחאת הציבור נגד התהליך הקלוקל שהובילה רש"ת (ראו פרוט בהמשך), ולתבוע מממשלת ישראל את יישום המלצת ועדת הכלכלה של הכנסת להקמת ועדת מומחים בלתי תלויה שתבחן את החלופות לנתיבי הנחיתה, תוך שקלול השלכות נתיב הנחיתה על תושבי העיר (מה שעד כה לא בוצע).

להפגנה יוזמנו כלי תקשורת ארצית וחיוני שהיא תפגין את מחאת הציבור ולא את אדישותו.

בקשות מיידיות אליכם:

  1. אנא הקדישו שעה מזמנכם ביום ו' בבוקר והגיעו בהמוניכם להפגנה, רצוי עם שלט, וריתמו גם שכנים ומכרים – מיום שלישי ואילך ניתן יהיה להוריד מאתר המאבק פלאייר להפגנה – תלו אותו בחדר המדרגות שלכם.
  2. אנו זקוקים לסיוע בארגון ההפגנה – אנא הגיעו למפגש ביום ב' במרכז הבינתחומי או צרו קשר בטלפון 054-6474026.

אתר מאבק התושבים נגד המטוסים הכולל עדכונים שוטפים: http://planes.modiin.us

תמונת מצב לגבי השלכות נתיב הנחיתה המתוכנן על החיים בעיר:

מהממצאים שאספנו מצטיירת תמונה חמורה ביותר לגבי השלכות נתיב הנחיתה המוצע על העיר ותושביה:

1. לפי נתוני רש"ת מדובר ב-190 נחיתות בשבוע (150 טיסות בימי חול ו-40 טיסות בשישי-שבת) בין השעות 13:00-18:00. המשמעות: מטוס חולף בגובה נמוך בשמי העיר כל 10 דקות ביום חול, וכל 15 דקות בשישי-שבת.

2. נתוני הגידול במספר הנוסעים הנכנסים לנתב"ג הן 5-10% בשנה. הווה אומר שתוך חמש שנים מדובר על מטוס הנוחת כל 6 דקות בשמי העיר ביום חול, וכל 9 דקות בשישי-שבת.

3. אין מדובר בטיסות בגובה רב (כמו הטיסות למזרח החולפות בשמי העיר בלילה) אלא חלק מהרגל הסופית בנתיב הנמכה לנתב"ג בגובה של 300-400 מטר בלבד מעל בתי התושבים.

4. רשות שדות התעופה מאשרת כי טיסות אלה יגרמו נזקי רעש משמעותיים וזיהום אוויר לתושבי העיר.

5. מה שחמור עוד יותר הוא הסיכון הבטיחותי – תקלה טכנית או טעות אנוש בטיסה בגובה כה נמוך מעל איזורים מאוכלסים בצפיפות עלולה לגרום לאסון כבד.

6. דוח ועדת לפידות שהוגש לפני שנה וחצי הצביע על כשלים מערכתיים ומחדלים חמורים של רש"ת ושל רת"א במשך שנים על גבי שנים.  ביחס לרת"א קובע דוח לפידות כי "תמונה חמורה ביותר של קריסה ואי תפקוד הרשות במכלול משימותיה". דוח לפידות קובע בנוסף כי "גורמי התכנון ומקבלי ההחלטות (משרד התחבורה ורש"ת) לא השכילו להפנים את הצורך בשדרוג הנמל בצדו האוירי, וכמעט שלא נעשה דבר בתחום התשתיות התעופתיות."

7. מהפרסום בעיתון הארץ עולה כי רש"ת גם הפגינה רשלנות בהפעלת מערכת הנחיתה הממוחשבת, ולפני כמה שבועות המערכת שגרה הנחיות מוטעות למטוסים שלולא ערנות הטייסים היו עלולים להתרסק. ממצאי התחקיר העלו כי מערכת הגיבוי לא הצליחה לאתר את התקלה ולא התריעה על הטעות בזמן אמת, כי היו חסרים נהלים שיתייחסו למצב המסוכן שנוצר. כמו כן בעקבות העובדה שרש"ת התרשלה בפיקוח על ניקיון השטח באזור המסלול, צמחיה עבותה וגבוהה באזור מכשיר העזר לניווט בנתב"ג שיבשה את הקרן והאותות לפיהן הנמיכו מטוסי הנוסעים לנחיתה.

8. בתגובתה של רש"ת לאותו תקרית חמורה היא התייחסה לכך כ"תקלה קלה".

לדעתנו התנהלותה של רש"ת לאורך כל הדרך היא שערורייתית וחסרת אחריות, והתאפיינה בפעולה בהסתר מאחורי גבה של עיריית מודיעין, בנפנוף כלאחר יד של החלופות שהוצעו על ידה, מבלי שהן נבחנו כיאות, ובאי אמירת אמת. לאור התנהלותה השערורייתית של רש"ת והקביעות החמורות של דוח לפידות על מחדלי רש"ת ועל חוסר היכולת של הרגולטור רת"א למלא את משימותיו, הרי שאיבדנו אמון בהליך קבלת ההחלטות של הרשויות הנ"ל. ראו הרחבה כאן.

כמו כן חשוב להדגיש כי רש"ת ורת"א בוחנות את החלופות בראיה של בטיחות טיסה נטו, ואין הן בוחנות את ההשלכות של נתיבי הנחיתה על התושבים שעל הקרקע.

גם חברי כנסת שהתבטאו בדיון ועדת הכלכלה של הכנסת הגיעו למסקנה כי ההליך אינו תקין ואינו זוכה לאמון הציבור, והועדה המליצה על הקמת ועדת מומחים בלתי תלויה, אשר תביא בחשבון את מכלול השיקולים בבחינת החלופות לנתיב הנחיתה, בכלל זה את השלכות החלופות על תושבי מודיעין-מכבים-רעות.

אנו תובעים מממשלת ישראל את יישום המלצת ועדת הכלכלה של הכנסת להקמת ועדת מומחים בלתי תלויה, וקוראים לתושבי מודיעין-מכבים-רעות לצאת מהאדישות, להבין את השלכות הרעה החולה העומדת להתרגש על ראשנו, ולהירתם למאבק.

אנא הפיצו מייל זה הלאה לרשימות התפוצה שלכם.

הקליקו כאן לצפיה במכתב זה כקובץ וורד (כדאי להדפיס ולתלות בחדר המדרגות).

הירתמותכם חיונית להצלחת המאבק שלנו על הבית.

בברכה,

חברי צוות ההיגוי: יקי בז'ה, מתנאל שלום , עזי שבי, שרון מעוז
מטה מאבק התושבים למען שמיים נקיים למודיעין-מכבים-רעות
נייד:
054-6474026

דואל: planes@modiin.us

אתר: http://planes.modiin.us

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה