יום חמישי, 10 ביוני 2010

סיכום המאבק לשמיים נקיים

בפרסום להלן עדכונים על כמה וכמה התפתחויות שהתרחשו השבוע, וכן סיכום המאבק לשמיים נקיים:

מורגשת לאחרונה פעילות מטוסים ערה ומרעישה בשמי העיר, הנובעת מכך שמסלול 26 בנתב”ג נסגר לשיפוצים בשבוע שעבר לתקופה של שנה וחצי, ועל כן כל הנחיתות המבוצעות מכיוון ממזרח מופנות למסלול 30 הרלבנטי לנו. ראו תמונות של הטיסות שצילם אלי גל. שוחחנו אתמול עם רת”א, ומדובר בנתיב הנחיתה הישן VOR, אשר אינו מדוייק, ולכן המטוסים נצפים חולפים מעל באזורים שונים בעיר. נתיב ה-LDA החדש למסלול 30 יכנס לתוקף ב-1.7.10, והוא כולל הנחיה על הורדת גלגלים לאחר היציאה ממודיעין. להערכת הקברניט שייעץ לנו, נתיב ה-LDA צפוי להיות רועש יותר, משום שהוא מבוצע בגובה נמוך יותר.

אתם מוזמנים לדווח על טיסות חריגות, הורדת גלגלים בשמי העיר, תלונות על רעש וכו’ לסגן ראש העיר חנן ברנשטיין אשר מוביל את ועדת המעקב מטעם העירייה, בכתובת המייל hanan_b@modiin.muni.il.

קיבלנו השבוע מכתב תלונה מתושבת העיר, שהגיעה על פי הזמנתנו לדיון בנושא הטיסות בישיבת המועצה כמה דקות לאחר השעה 19:00, אולם נתקלה בדלת נעולה ובמאבטחים שמנעו ממנה את הכניסה לחדר הישיבות בתואנה שחדר הישיבות מלא – ועזבה את המקום בבושת פנים. האמת היא שחדר הישיבות היה הרבה פחות מלא מישיבות מועצה קודמות, שהכילו 20 איש ויותר באותו חדר. אותה תשובה קיבלו תושבים נוספים וכן שלושה עיתונאים, שהמתינו במקום שעה ארוכה לפני שהותרו להיכנס, חלקם אף המתינו 45 דקות לפני שהתייאשו ועזבו את המקום.

יודגש כי בבוקר הישיבה פנינו בכתב למנכ”ל העירייה וביקשנו במפורש שתהיה היערכות הולמת על מנת לאפשר צפיה בדיון בנושא הטיסות לכל תושב שיבקש לעשות כן, בכלל זה הצענו אם צריך לקיים את הישיבה במבואת העירייה כפי שבוצע בעבר. בעקבות אירוע זה הגשנו מכתב תלונה לממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים. ראו גם את הביקורת שנמתחה על התנהלות זו ע”י חבר המועצה דני רוזנפלד, וכן מאמר ביקורת באתר mcity בו נכתב כי התנהלות זו של העירייה צריכה להדליק נורה אדומה.

דובר מטה “שמיים נקיים” יקי בז’ה התראיין השבוע למקומון ”חדשות מודיעין” לראיון סיכום נרחב על המאבק לשמיים נקיים. בראיון נחשפו לראשונה גילויים על שיטות הלחץ שהופעלו על מטה המאבק, בכלל זה שיחה טלפונית עם פעיל במטה שמיים נקיים שבוצעה ע”י בן חסותו הפוליטי של ראש העיר, אשר טען בשיחה כי ראש העיר זועם על פרסומי “שמיים נקיים” ורוצה לסגור את המטה, וכי אם יהיו עוד פרסומים של המטה אנו צפויים להיתבע. הראיון משרטט גם החפיפה בין לו”ז פרוייקט שיפוץ מסלולי נתב”ג לבין לו”ז הבחירות לראשות העיר ב-2013, ומעלה את השאלה הבלתי נמנעת: האם התפנית של 180 מעלות שראש העיר חיים ביבס עשה ביחסו למאבק לשמיים נקיים נובעת מכך שביבס העדיף שיקולים פוליטיים אישיים על פני טובת העיר ותושביה?

לבחירתכם שתי גרסאות לראיון - הגרסה המודפסת ב"חדשות מודיעין", וגרסה מורחבת שפורסמה במודיעין-ווטש, הכוללת פירוט נוסף שלא נכנס לעיתון עקב אילוצי מקום, וכן את הטבלה על לו"ז שיפוץ המסלולים שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" באוקטובר אשתקד.

במקביל או בתגובה לראיון הנ”ל, הופיעו השבוע פרסומים אלמוניים באתרי אינטרנט שונים בעיר, חלקם משמיץ בצורה בוטה את דובר שמיים נקיים - פרסומים אשר נשלחו גם באופן אלמוני למערכות המקומונים בעיר. מערכות המקומונים התעלמו מהמכתב האנונימי, למעט המקומון “מודיעין ניוז”, נותן החסות הרשמי של עיריית מודיעין, שפרסם את המכתב לאחר ששוחח עם הקברניט, שהבהיר לו כי דעתו אינה נוחה מפרסום המכתב. הפרסומים כללו מכתב פרטי של הקברניט שסייע למטה לשמיים נקיים ולעירייה, שעותק ממנו נמסר לידי סגן ראש העיר חנן ברנשטיין. ניתוח המידע בידינו מעלה כי הגורם האנונימי שאחראי לפרסומים המשמיצים הנ”ל הוא אותו בן חסותו של ראש העיר שצויין לעיל. לפרטים על איך וכיצד מגיע מכתב פרטי שהופקד בידי סגן ראש העיר חנן ברנשטיין לכדי פרסומים משמיצים באינטרנט  קראו כאן.

אנו פעילי מטה שמיים נקיים, נרתמנו למאבק ציבורי למען שמיים נקיים לבקשת ראש העיר בעקבות הדיון בבג”ץ בדיון שהתקיים בדיוק לפני שנה, 10 יוני 2009. השקענו בשנה זו הרבה מאוד מזמננו וממרצנו לטובת הכלל, על מנת להגשים את רצונם של אלפי התושבים שחתמו על עצומת שמיים נקיים בדרישה לניהול מאבק עיקש בכל הכלים שעומדים בידינו. האמנו בכל ליבנו שמדובר במטרה חשובה, וכי צריך לעשות כל מאמץ על מנת למנוע מנתיב הנחיתה לעבור בשמי העיר.

לצערנו, לפני כמה חודשים חלה תפנית חדה בעמדתו של ראש העיר ביחס למאבק. חילוקי דעות זהו דבר לגיטימי, אולם לפתע מצאנו את עצמנו מטרה ללחצים, איומים, השמצות ומסע דה-לגיטמציה ע”י העירייה ושליחיה, וזהו דבר שלא יעלה על הדעת. לא נתנו עד כה תוקף פומבי ללחצים אלה משום שלא רצינו לפגוע במאבק לשמיים נקיים, שכן לא רצינו לחבל בסיכוי לשכנע את ראש העיר וחברי המועצה בתוקפם של טיעוננו. כעת, חשוב להביא את הדברים לידיעת הציבור, ואנו תקווה כי פרסום הדברים יביא לשינוי בהתנהלות העירייה.

להלן פעילי שמיים נקיים שעמדו בכל הלחצים ודבקו במאבק לשמיים נקיים עד שהגיע לסופו, כאשר מועצת העיר סתמה את הגולל על הגשת עתירה לבג”ץ בשבוע שעבר:

אלי גל – פעל במסגרת שמיים נקיים להחתמת תושבים רבים על העצומה, צילם את ההפגנות והפעיליות השונות בוידיאו ובסטילס, ערך אותם ודאג במסירות להעברתם לאמצעי התקשורת השונים הן בתקשורת הארצית והן בתוך מודיעין, באילוצי זמנים שהיו לעתים לא פשוטים. אלי הוא איש איכות הסביבה, מאוד איכפתי ומעורב בנעשה בעיר, מתעד מפגעים שונים בעיר ופועל לתיקונם, והביא גם לפרסום כתבת טלויזיה על המחדל המתמשך של כביש 3 וגשר ענבה.

 

 

 

יקי בז’ה – הוביל את פעילות ההסברה, הדוברות והתקשורת של מטה שמיים נקיים, וכתב את כל פרסומי המטה. יקי השתתף בכל הפגישות עם מקבלי ההחלטות בשנה האחרונה, ופעל מול משרדי עורכי הדין בנושא העתירה לבג”ץ ומול חברי המועצה בניסיון לשכנעם לתמוך בהגשת עתירה. יקי כותב מזה שלוש שנים את הבלוג מודיעין-ווטש העוסק בביקורת ובפרשנות על הזירה הציבורית במודיעין-מכבים-רעות. אם אהבתם את פרסומי שמיים נקיים, אתם מוזמנים ע”י יקי להירשם לקבלת פרסומי מודיעין-ווטש במייל/בפייסבוק.

 

 

עזי שבי – הוביל את פעילות האינטרנט של שמיים נקיים, ואחראי על תגובות המטה לכל פניות התושבים. עזי השתתף בפגישה עם משרד עורכי דין לגבי העתירה לבג”ץ ובפגישות עם חברי מועצת העיר בניסיון לשכנעם לתמוך בהגשת עתירה. עזי מנהל בשותפות את פורום מודיעין באתר תפוז, ופעיל במסגרת סיירת ההורים העירונית מאז הקמתה. עזי מתנדב בעמותת ס"ל המספקת מוצרי מזון למשפחות נזקקות בעיר, ופעיל בריאות עירוני במסגרת האגף לשירותים חברתיים בעירייה (כיום בהפסקה מהפעילות).

 

 

זה הזמן להודות לכל פעילי שמיים נקיים שתרמו רבות מזמנם וממרצם בחודשי הקיץ אשתקד: דוד בן שימול, אורלי בן שלמה ובעלה בני, איציק גרפל, דודי, דינור וגנר-רובינשטיין, שרון מעוז, אתי פרידמן, עו”ד אייל קרני, שאול ומתנאל שלום.

תודה רבה לכם תושבי העיר שנעניתם לפעולות המחאה השונות שייזמנו לאורך המאבק, ובמיוחד לכל התושבים שהתייצבו להפגנות בשמש הקופחת בחודש יולי. כמו כן תודה רבה לתושבים שתרמו בנדיבות מכספם לסיוע במימון פעילות המטה.

במידה ויהיו התפתחויות מיוחדות בנושא הטיסות אנו נעדכן אתכם.

שלכם,

אלי גל, יקי בז’ה ועזי שבי
מטה שמיים נקיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה