יום שני, 7 ביוני 2010

העירייה מנעה כניסת תושבים לדיון על הטיסות בישיבת המועצה

להלן מכתב תלונה שנשלח אתמול לממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים, עם העתק למבקר עיריית מודיעין.

‏ 6 יוני, 2010

לכבוד

מר שוקי עמרני
הממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים
רח' הרצל 91, רמלה

הנדון: מניעת כניסת תושבים לצפייה בישיבת מועצת העיר מודיעין

מזה כשנה מתקיים מאבק תושבים בעיר מודיעין-מכבים-רעות כנגד תוכנית רשויות התעופה להפעיל נתיב נחיתה חדש למטוסי נוסעים בנתב"ג אשר יחלוף בגובה נמוך בשמי העיר. את מאבק התושבים הוביל מטה התושבים "שמיים נקיים".

בישיבת מועצת העיר מודיעין שהתקיימה ביום ד' 2.6.10 הזמנו תושבים לממש את זכותם הדמוקרטית לצפות בדיון ובהצבעתם של חברי מועצה על הצעת החלטה להגיש עתירה לבג"ץ נגד נתיב הנחיתה החדש בשמי מודיעין-מכבים-רעות. יודגש כי ההצעה לסדר עם הצעת ההחלטה הנ"ל הוגשה בניגוד לעמדת ראש העיר.

בבוקר הישיבה פניתי בכתב למזכיר מועצת העיר (מנכ"ל העירייה יורם כרמון) בבקשה כי העירייה תיערך מראש על מנת לאפשר לכל תושב שירצה בכך לממש את זכותו הדמוקרטית לצפות בישיבה - ואם צריך אז לקיים את הישיבה במקום אחר, כמו מבואת הכניסה לעירייה שם התקיימה ישיבת מועצת העיר הראשונה לאחר הבחירות, בדצמבר 2008.

אולם הגיעו אלינו הבוקר דיווחים מתושבים כי דלתות חדר הישיבות ננעלו מיד עם תחילת הישיבה, ונמסר לתושבים שביקשו להיכנס כי הם אינם יכולים להיכנס בטענה שאין מקום בחדר הישיבות. את אותה תשובה כי חדר הישיבות מלא ולכן לא ניתן להיכנס לישיבה קיבלו גם שלושה עיתונאים תושבי העיר – קובי אור, רותי בוסידן ומנחם בנטוב. (בניגוד לתושבים מן המניין, העיתונאים ידעו כי אם יתעקשו יתנו להם להיכנס בסופו של דבר).

יודגש כי חדר הישיבות היה רחוק מלהיות מלא והוא היה יכול להכיל בנקל לפחות עוד 20 איש, ובעבר התקיימו ישיבות מועצה בהן נכח בחדר הישיבות מספר גדול בהרבה של תושבים. ראו לדוגמא את ישיבת שסוקרה כאן. אני צופה בישיבות מועצת העיר מזה שלוש שנים ולא זכור לי פעם אחת שחדר הישיבות ננעל בפני הבאים. היתה פעם אחת שמקום העמידה בחדר הישיבות היה מלא עד אפס מקום, ולא ניתן היה להכניס סרדין ולו בעמידה. הפעולה שננקטה ביום ד' האחרון ע"י העירייה היא חסרת תקדים בעירנו למיטב ידיעתי.

המסקנה המתבקשת היא שלא זו בלבד שמזכיר מועצת העיר לא נקט את הפעולות המתבקשות על מנת לאפשר לתושבים להפעיל את זכותם הדמוקרטית לצפות בישיבת מועצת העיר, אלא אף ננקטו הפעולות ההפוכות, על מנת למנוע מתושבים לצפות בישיבת מועצת העיר בתואנות סרק.

הרושם המתקבל הוא שפעולה זו לא נעשתה בתום לב, אלא במטרה לצמצם את השפעתם של התושבים על חברי המועצה, בכדי לצמצם את הסבירות לקבלת החלטה בניגוד לעמדתו של ראש העיר. יש בכך פגיעה בזכותו של הציבור להפעיל את זכותו הדמוקרטית, וכן פגיעה חמורה באמון הציבור בשלטון המקומי.

אבקש כי תנקוט בצעדים הנדרשים על מנת להבהיר לעירייה ולציבור התושבים במודיעין-מכבים-רעות כי אל לעירייה למנוע כניסת תושבים לישיבת מועצת העיר בתואנות סרק, אלא עליה להבטיח את יכולתם של התושבים לצפות בהליך הדמוקרטי.

בברכה,

יקי בז'ה
דובר מטה מאבק למען שמיים נקיים למודיעין
אתר: http://planes.modiin.us

העתק: מר אריק משיח – מבקר עיריית מודיעין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה