יום חמישי, 3 ביוני 2010

תם המאבק לשמיים נקיים

אמש יום ד’ התכנסה מועצת העיר בהשתתפות כל 17 חברי מועצת העיר, ודנה במשך כשעה וחצי בהצעה לסדר שהגיש חבר המועצה אלכס וינרב להגשת עתירה לבג”ץ נגד נתיב רת”א מעל לב העיר. במסגרת הישיבה סקרו ראש העיר והיועצת המשפטית את המאבק נגד נתיב הנחיתה שבוצע ע”י העירייה, ואת הצהרות רת”א לגבי מדיניות הפעלת הנתיב החדש. כ-15 תושבים בלבד נענו לקריאתנו להגיע לישיבת המועצה, וכ-50 תושבים שלחו מיילים לחברי המועצה.

במהלך הדיון שוב היתה דיסאינפורמציה במידע שמסר ראש העיר. כך למשל טען ראש העיר כביכול עיריית חולון נכשלה בבג”ץ שהגישה נגד המראות הלילה, בעוד האמת היא שרק בקשתה של עיריית חולון לקבלת לצו ביניים נדחתה, אולם עתירתה תידון בהרכב של שלושה שופטי בג”ץ. ראש העיר טען כי כביכול בזכות מאבק העירייה והתושבים הסכימו רשויות התעופה כי הדפית לטייס תציין כי הורדת גלגלים תבוצע לאחר היציאה משטח מודיעין, בעוד שהאמת היא שסמנכ”ל רש”ת הבהיר כבר בדיון בועדת הכלכלה של הכנסת ב-8.6.09 כי יש הנחיה של רש”ת להורדת גלגלים מאוחרת, וגם מנכ”ל רש”ת הבהיר בראיון למודיעין ניוז ב-24.6.09, כי הדפית לטייס תנחה על הורדת גלגלים לאחר היציאה ממודיעין.

התבלט בדיון חבר המועצה דני רוזנפלד ששאל שאלות נוקבות, והסביר כי ללא הסכם משפטי מחייב שיעגן את אמירותיה של רת”א אין שום ערובה לכך שרשויות התעופה ינהגו על פי “תחזית” היקף השימוש בנתיב הנחיתה – שזהו המונח שמופיע במסמך רת”א:

image

image

כידוע, לא ניתן לתבוע את החזאי כאשר תחזית מזג האוויר עליה הוא הודיע נתבדתה, ולא במקרה זהו המינוח שרת”א בחרה להשתמש בו. אולם טיעוניו של דני רוזנפלד נפלו על אוזניים ערלות.

דני רוזנפלד גם ביקש שתינתן הזדמנות לנציגי שמיים נקיים להתייחס לדברים, אולם ראש העיר סרב בתוקף. יש לציין כי מקובל שכאשר מגיעה לישיבת המועצה קבוצת תושבים הנאבקת למען נושא מסויים (כדוגמת הורי בי”ס רעים שנאבקו נגד סגירתו, קהילה במכבים שנאבקה למען בית כנסת, תושבים שנאבקו נגד אנטנות), ראש העיר נותן לנציגי הקבוצה את זכות הדיבור במהלך הישיבה. על רקע זה סירובו הנחרץ של ראש העיר לתת את זכות הדיבור לנציג “שמיים נקיים” הוא חריג ביותר, ומעלה את השאלה ממה פוחד ראש העיר, ומה יש לו להסתיר?

ביום שני השבוע התקיים דיון מקדים ממושך בנושא הטיסות בישיבת הנהלת העיר (פורום הקואליציה), כאשר על פי כל הדיווחים שהגיעו לידינו חברת המועצה לבנה שיפמן התבלטה בדיון ושאלה שאלות נוקבות, וגם חבר המועצה דני רוזנפלד היה פעיל בדיון. בישיבת הנהלה התקבלה החלטת הנהלה על הבעת אמון בתהליך כפי שהוא הובל ע”י ראש העיר חיים ביבס וסגן ראש העיר חנן ברנשטיין, ועל התנגדות להגשת עתירה לבג”ץ נגד החלטת רת”א.

כאשר הצעתו של וינרב לעתור לבג”ץ נגד החלטת רת”א הועלתה להצבעה בסיום הדיון, תמכו בה רק חברי המועצה אלכס וינרב ודני רוזנפלד. שאר חברי המועצה תמכו בהצעה הנגדית של ראש העיר שייצג את החלטת ההנהלה, למעט חברת המועצה לבנה שיפמן שיצאה מהחדר מיד לפני התחלת ההצבעה.

ראש העיר הודיע כי בכוונתו להגיש תביעה כספית נגד משרד הפנים אשר תותנע בבג”ץ, בגין גרימת ירידת ערך נדל”ן בעקבות התחלת הטיסות המפרות את התמ”א. לתביעה כזו אין יכולת להשפיע על החלטת רת”א, ועל פי המידע שהוצג לחברי המועצה, סיכויי הצלחת תביעה זו קלושים.

אנו מבקשים להודות לחבר המועצה אלכס וינרב שהעלה את ההצעה לסדר היום במועצה, ובכך כפה על ראש העיר דיון פומבי, מכובד וגלוי בסוגיית נתיב הנחיתה - בניגוד לפארסה שהתחוללה בישיבת המועצה הקודמת בה ראש העיר יצא מגדרו כדי למנוע דיון בנושא נתיב הנחיתה. כמו כן אנו מבקשים להודות לחברי המועצה דני רוזנפלד ולבנה שיפמן שעשו שיעורי בית וייצגו נאמנה את הציבור.

כמו כן אנו מודים לחברי המועצה אילן בן סעדון ולמויש לוי, שנענו לבקשתנו להיפגש עימם תוך התראה קצרה. הם נאלצו לספוג בעקבות זאת הערות לעגניות מראש העיר, במסגרת הדה-לגיטמציה שהוא עושה לאחרונה למטה שמיים נקיים.

תודה לתושבי העיר שנענו לקריאתנו והגיעו לישיבת המועצה, וכן תודה לתושבים ששלחו מיילים לנבחרי הציבור.

משמעות החלטת מועצת העיר היא שמרגע זה ואילך אנחנו בידיהם של רת”א ורש”ת אשר יתחילו בטיסות בנתיב הנחיתה החדש בשמי העיר החל מ-1.7.10. לא נותר לנו אלא לקוות כי התחזית שלהם אכן תתממש, וכי מעל העיר לא יטוסו יותר מאשר 5-10 טיסות ביום, וכי טיסות אלה יפסקו עד סוף שנת 2011 לרגל שיפוץ מסלול 12-30, ולא יתחדשו לאחר סיום שיפוץ המסלול. ימים יגידו.


בכירי רת”א ורש”ת צוחקים עלינו בפנים בפגישה בספטמבר 2009 – הם ידעו למה (צילום: אלי גל)

אנו נוציא בימים הקרובים פרסום נוסף ואחרון שיסכם את המאבק לשמיים נקיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה