יום רביעי, 2 ביוני 2010

הגיעו בהמוניכם היום ב-18:45 לבניין העירייה להצבעה על עתירה לבג”ץ!

הערב יום ד’ 2.6.10 בשעה 19:00 ידונו ויצביעו חברי מועצת העיר על הצעה לסדר המבקשת ממועצת העיר להחליט כי העירייה תעתור לבג”ץ נגד החלטת רת”א להפעיל החל מ-1.7.10 נתיב טיסה החולף בגובה של כ-400 מטר בלבד מעל רוב השכונות המאוכלסות של העיר – מוריה (בוכמן דרום), רעות, השבטים (בוכמן צפון), משואה (גבעה שיא), הנחלים, הפרחים, כרמים (ציפור) והנביאים (שמשוני).

ביום א’ לפני עשרה ימים הגשנו פניה בכתב לראש העיר חיים ביבס, בה הפנינו אותו למשרד עורכי דין המתמחה בדיני תעופה ומשפט אווירי, המעריך כי יש סיכוי טוב לשנות את החלטת רת”א באמצעות עתירה לבג”ץ, ובנוסף לעגן באמצעות העתירה הסכם משפטי מחייב ל”תחזית” של רת”א למספר הטיסות של 5-10 טיסות מעל שמי העיר - כאשר כיום אין לנו שום סנקציות במידה וה”תחזית” שלהם בדבר מספר הטיסות שיחלפו בשמי העיר תתבדה לפתע תוך חודשיים. על בסיס הניסיון המר שלנו עם רשויות התעופה – אנחנו לא מאמינים להצהרות שלהם! אולם ראש העיר לא מצא לנכון ולו לשוחח עם משרד עורכי הדין, וסרב לכל הפצרותנו להיפגש עימו בנושא.

בימים האחרונים ביצענו סבב פגישות עם חלק מחברי המועצה, על מנת להסביר להם את הסוגיות על הפרק, ומסרנו לידיהם מסמך שאלות ותשובות לגבי העתירה לבג”ץ. ביום ב’ בערב התקיים דיון ארוך בנושא בישיבת הנהלת העיר. לפי מה שנמסר לנו על מהלך הישיבה, ראש העיר הבהיר כי בכוונתו להגיש תביעה כספית בנושא ירידת ערך דירות בגין הפרת התמ”א (תוכנית מתאר ארצית) ולהתניעה באמצעות בג”ץ. יודגש כי אין באפשרות תביעה בנושא תמ”א בכדי לשנות והוא זה את נתיב הנחיתה מעל לב העיר. בישיבה נאמר לחברי המועצה כי הסיכוי להצלחת תביעת תמ”א מוערך ב-5% בלבד, אך למרות זאת ראש העיר תומך בתביעה בנושא התמ”א ומסרב בתוקף לעתור לבג”ץ ע”מ להביא לשינוי נתיב הנחיתה – ועד עצם היום הזה לא קיבלנו שום הסבר מדוע.

יש בסיס תמיכה בקרב חברי המועצה להגשת העתירה לבג”ץ, ובנוסף יש לא מעט חברי מועצה מתלבטים אשר יכולים להכריע את הכף. רבים מהם מושפעים מלחצים של ראש העיר, וחוששים להצביע בניגוד לעמדתו, שכן הם זקוקים לשיתוף הפעולה שלו לקידום התיקים עליהם הם מופקדים.

הגיעו היום ב-18:45 לבניין העירייה על מנת להסתכל לחברי המועצה בעיניים ולקרוא להם להצביע למען הגשת עתירה לבג”ץ נגד נתיב הנחיתה

חיוני שתגיעו הערב בהמוניהם בשעה 18:45 לבניין העירייה ברחוב תלתן 1, תסתכלו לחברי המועצה בעיניים, ותחזיקו בידיכם את הדף הזה (הדפיסו והחזיקו בידיכם או בדש חולצתכם), בו אתם קוראים להם לעשות את המעשה הציבורי הנכון, למצות את המאבק לשמיים נקיים, ולעתור לבג”ץ נגד ההחלטה. הגיעו, ואל תתעצלו – זו ההזדמנות האחרונה לעשות מעשה!

בנוסף, שלחו היום מיילים לחברי המועצה לכתובת council@modiin.us , וקראו להם להחליט על הגשת עתירה לבג”ץ נגד נתיב הנחיתה. אין צורך להכביר במלים – די בשורת כותרת למייל.

ראש העיר לשעבר משה שכטר קורא למצות את כל ההליכים לשמיים נקיים

ראש העיר לשעבר משה שכטר, התייחס לנושא השבוע בטור האישי שלו במקומון ”חדשות מודיעין”, וקרא לחברי מועצת העיר למצות את המאבק עד תום:

“ברצוני להתייחס לשני נושאים נוספים העומדים על הפרק ומסעירים את הציבור בעיר: הראשון הינו פתיחת כביש 443 –  בעניין זה אני ממליץ לאזרחי העיר לגלות סבלנות תוך אמונה שהעירייה וכוחות הביטחון יעשו את הכול כדי למנוע סבל מהתושבים. והעניין השני: טיסות בשמי העיר - יש לי אמונה בראש העיר ובמועצת העיר שיעשו הכול במטרה לבטל גזירה קשה זו וימצו את כול ההליכים העומדים לרשותם ולרשות התושבים.”

הירוקים מתאחדים בקריאה להגשת עתירה לבג”ץ נגד נתיב הנחיתה

גם התנועות הירוקות – שבד”כ מפולגות ומסוכסכות – מסכימות כי יש למצות את המאבק לשמיים נקיים ולהגיש עתירה לבג”ץ. כך מנהיג מפלגת הירוקים במודיעין חבר המועצה אלכס וינרב, אשר הרים את הכפפה והגיש את ההצעה לסדר שתידון היום, ולמטרה זו התגייס גם איתן כתר יעקב, ראש סניף התנועה הירוקה במודיעין. אין זה פלא ששוררת תמימות דעים בין הירוקים, שכן המטוסים מרעישים ומזהמים – ואין מקומם בשמי העיר!

עיריית חולון עותרת לבג”ץ – האם איכפת להם יותר מתושביהם מאשר עיריית מודיעין?

עיריית חולון, העומדת בראש פורום הרשויות עוטפות נתב"ג, הגישה עתירה לבג”ץ נגד החלטת רשות שדות התעופה לפתוח את נתב"ג להמראות מטוסים בשעות הלילה במהלך ביצוען של עבודות שיפוץ המסלולים שמתוכננות להתחיל ב-3 ליוני, ואשר צפויות להימשך כשנה וחצי. עיריית חולון לא התעצלה – למרות שמדובר בשנה וחצי בלבד. מדוע שעיריית מודיעין לא תגיש עתירה לבג”ץ?

התגייסו היום כפי שהתגייסתם בשיירה הגדולה לנתב”ג ביולי אשתקד

זוכרים את התחושה הנפלאה שהיתה לנו ביולי אשתקד, כאשר כ-1,000 תושבי העיר הגיעו בלמעלה מ-350 רכבים לנתב”ג, כדי לדרוש שמיים נקיים? צפו בסרטון הוידיאו הזה שהפיק GO443 - “מודיעין נלחמת” (הקליקו על התמונה להלן):

image

להלן דברים שאמר חיים ביבס בסרטון הנ”ל ביציאה לשיירה לנתב”ג בחודש יולי אשתקד:

"אני חושב שהתהליך כפי שהוא נעשה מתחילתו ועד רגע זה הוא תהליך לא נכון, לא מקצועי, לא רציני, ובסופו של דבר עם התהליך המוצע שלנו, עם בדיקות נוספות - שלשמחתי גיורא רום נרתם לכך - אני מאמין שבסופו של דבר נמצא פתרון. ולא - נמשיך את המאבק! עוד בג"ץ, כל מה שצריך כדי להביא לכך שבסופו של דבר התהליך המקצועי והאמיתי יקבע."

"עדיין אפשר להגיע לפתרון שהוא הפתרון הטוב ביותר: מחד, אין טיסות מעל השטחים המאוכלסים בעיר מודיעין, ומאידך לאפשר את הטיסות מעל השטחים הפתוחים, ובכך לשמור גם על איכות החיים, גם על הבטיחות, וגם לשמור על השקט של התושבים."

“תושבי מודיעין ערים, מגיעים במלוא הדרם. בסופו של דבר כאשר התושבים מגיעים בהמוניהם – זה אומר שאיכפת להם! זה אומר שהם רוצים איכות חיים, זה אומר שמגיע להם איכות חיים – ועל זה אנחנו ניאבק!”

תושבי מודיעין-מכבים-רעות: הראו לראש העיר שאיכפת לכם וכי מגיע לכם איכות חיים - הגיעו היום בהמוניכם -18:45 לבניין העירייה, והזכירו לראש העיר חיים ביבס את מה שהוא הצהיר במערכת הבחירות:

ביבס: "לתוכנית החדשה בה מטוסי נוסעים ומטען טסים בגובה של 400 מטר בלבד מעל ראשינו וראשי ילדינו, השלכות דרמטיות על חיי תושבי מודיעין מכבים-רעות. הנזקים המידיים שיגרמו אם התוכנית לא תיעצר הם: מטרדי רעש בלתי נסבלים ופגיעה דרסטית באיכות החיים בעיר, זיהום אוויר ופגיעה אנושה באיכות הסביבה, ירידה מיידית של ערך הדירות במודיעין מכבים רעות, פגיעה באטרקטיביות העיר והמשך תוכניות הפיתוח שלה, כמו גם סיכון בטיחותי פוטנציאלי לתושבי העיר. זוהי ללא ספק פגיעה משמעותית מבחינת רעש באיכות החיים. נהפוך למוקד הנחיתה ובגבהים שאנחנו מדברים עליהם מתלה כביסה רועד כשהמטוס מגיע לקראת נחיתה".

ביבס: "תוכנית שינוי מסלולי הנחיתה היא האיום הגדול ביותר על מודיעין-מכבים-רעות מאז הקמתה. יציאתה לפועל של תוכנית זו תפגע בעיר ובתושבים באופן דרמטי ועלינו למנוע את יישומה בכל מחיר. טיסת מטוסים בגובה 400 מטר בלבד מעל ראשי תושבי העיר תהרוס את כל מה שבנינו כאן במשך שנים. זאת אחיזת חנק לעיר הצעירה והמתקדמת ביותר בארץ. אני מתכוון להוביל מאבק עיקש ובלתי מתפשר, ללא שום זיהוי פוליטי וללא כל קשר לבחירות מוניציפליות על מנת להציל את העיר, את בריאות התושבים וילדיהם, את הסביבה ואת רכושנו. מדובר במאבק ארוך וקשה וייתכן שיחלוף זמן רב עד שנשיג תוצאות, אולם אנחנו ננהל מלחמת חורמה ונשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי שהעיר לא תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל".

תושבי מודיעין-מכבים-רעות: בואו היום ב-18:45 בהמוניכם לבניין העירייה לדרוש מנבחרי הציבור שלנו לקיים את מה שהבטיחו לציבור!

תגובה 1: