יום שלישי, 7 ביוני 2011

עיריית מודיעין ממשיכה לזרות חול בעיני הציבור

ההכרעה  בבג”ץ בדרישת העירייה לפתוח את התמ”א נדחתה לפרק זמן בלתי מוגבל, ואילו עיריית מודיעין בראשותו של חיים ביבס ממשיכה לזרות חול בעיני הציבור, וקובעת שיא חדש: למעט שני משפטים, כל המשפטים בהודעת העירייה האחרונה לעיתונות הם מסולפים/מטעים.

אתמול, יום שני 6.6.11 התקיים דיון בבג”ץ בנושא דרישת העירייה לפתוח את התמ”א של נתב”ג בעקבות הוספת נתיב הנחיתה מעל מודיעין. אתם מוזמנים לקרוא דיווח מפורט של שמיים נקיים על מהלך הדיון בבג”ץ. בסיום הדיון אמר ראש הרכב שופטי בג”ץ, השופט אשר גרוניס כי ההחלטה נדחית לעיון. המשמעות היא שההכרעה בעתירה נדחית לפרק זמן בלתי מוגבל - שבועות ואולי אף חודשים. כאמור אין דחיפות בקבלת ההכרעה בעתירה משום שמדובר בהחלטה שהשלכותיה נוגעות לשימוש בנתיב הנחיתה מעל מודיעין החל מעוד כשנתיים, בתום תקופת השיפוצים בנתב”ג.

לפני הדיון בבג”ץ הפיצה העירייה הודעה לעיתונות המתייחסת לסיום שיפוץ מסלול 26 - עליו דיווחנו לכם בהרחבה בפרסום של “שמיים נקיים” במוצאי שבת. הודעת העירייה מהווה עוד לבנה בחומת הדיסאינפורמציה והולכת השולל השיטתית של עיריית מודיעין בראשותו של חיים ביבס.

אנו מביאים להלן את הודעת העירייה בשלמותה תוך שאנו מצביעים על הקביעות המסולפות לדעתנו כמעט בכל משפט ומשפט בהודעת העירייה. מצאנו כי למעט שני משפטים, כל המשפטים בהודעת העירייה מסולפים/מטעים:

נסגר מסלול הנחיתות מעל העיר

פחות משנה לאחר תחילת הפעלתו הודיעה רשות שדות התעופה על סגירת נתיב נחיתת המטוסים העובר מעל מודיעין, מכבים-רעות.

לא אמת. נתיב הנחיתה LDA מעל מודיעין עדיין לא נסגר וטיסות ממשיכות לטוס מעל מודיעין גם בימים אלה. נתיב הנחיתה מעל מודיעין יסגר ב-1.9.11 באופן זמני למשך שנתיים לצורך שיפוצו, ולאחר מכן רשויות התעופה מתכוונות להמשיך את השימוש בנתיב הנחיתה.

ההודעה על כך התפרסמה ערב הדיון בבג"צ במסגרת עתירתה של העירייה כנגד הפעלת הנתיב הצפוי להתקיים ביום שני הקרוב.

הניסוח כביכול עיתוי ההודעה נבע מהדיון בבג”ץ הוא מטעה. ההודעה על סיום שיפוץ מסלול 26 נמסרה בו ביום שמסלול 26 נפתח מחדש לטיסות, יום ד’ 1.6.11 (חמישה ימים לפני הדיון בבג”ץ).

בתחילת הדרך, כאשר החל מאבק העירייה והתושבים נגד הפעלת הנתיב דובר ברשויות התעופה על הפעלת הנתיב למשך 18 חודשים.

לא אמת. רשויות התעופה ראו בנתיב הנחיתה מעל מודיעין גם אז וגם היום כנתיב קבע אשר השימוש בו כלל אינו מוגבל בזמן, והוא מהווה חלק בלתי נפרד מארגז הכלים שלהם לתפעול נתב”ג.

הפעלתו היא כתוצאה משיפוץ אחד המסלולים בשדה התעופה במסגרת פרויקט שדרוג המסלולים שהיקפו 350 מיליון שקלים ולכן היה חשש בעירייה כי תקופה זו עשויה להתארך בדומה לפרויקטים גדולים אחרים בעבר שלא עמדו בלוחות הזמנים שנקבעו.

לא אמת. הפעלת נתיב נחיתת מכשירים למסלול 30 נבעה כתוצאה ישירה מיישום המלצות ועדת לפידות, בעקבות מספר אירועי בטיחות שהתרחשו בנחיתה למסלול 30, בכלל זה אירוע של כמעט התנגשות בפברואר 2007 בין מטוס אל-על לבין מטוס איבריה, אשר גרם במישרין להקמת ועדת לפידות.

במסגרת התהליך המשפטי והדיונים בבג"צ דרשה העירייה התחייבות ללוחות זמנים ברורים כאשר רש"ת ורת"א הודיעו על זירוז הליך הבנייה, מתן בונוסים גדולים לקבלן המבצע אם יקדים את לוחות הזמנים, וכן הודעה רשמית לבית המשפט לפיה הנתיב צפוי להיסגר בחודש ספטמבר 2011 אחרי שנה וחודשיים בלבד מתחילת הפעלתו, ותיתכן אף הקדמה לחודש יולי 2011 כשנה לאחר תחילת הפעלתו.

לא אמת. תהליך המכרז וההתקשרות של רשות שדות התעופה בהן נקבע מנגנון התמריצים שהביא לסיום מוקדם מהמתוכנן של שיפוץ מסלול 26 בוצע לפני שעבודות השיפוץ על מסלול 26 החלו ביוני 2010 -  וכמובן לפני שהעירייה הגישה את עתירתה לבג”ץ ביולי 2010 לאחר שנפתח חלון טיסות הלילה מעל מודיעין.

החלטת הצוות המשפטי של העירייה להמשיך בתהליך הבג"צ הייתה על מנת להפעיל לחץ על רשויות התעופה ולהראות כי העיר לא הפסיקה את מאבקה והדרישה עומדת בעינה: סגירת הנתיב מהר ככל שניתן. כמו כן, ממשיכה העירייה בקו זה על מנת למנוע שימוש בנתיב בעתיד.

לא אמת. עיקר העתירה כוונה למניעת שימוש בנתיב בתום תקופת השיפוצים, באמצעות דרישה לפתיחת התמ”א.

ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס אמר לאחר קבלת ההודעה: "מזה למעלה משנתיים אנחנו מנהלים מאבק לא פשוט נגד גורמי התעופה בישראל להפסקת הטיסות מעל העיר.

לא אמת. החלטת רת”א להפעיל נתיב נחיתה בשמי מודיעין באפריל 2010 התקבלה בהסכמתו המלאה של ראש עיריית מודיעין חיים ביבס.

הלכנו לבג"צ, קיימנו הפגנות עם תושבים, דיונים מיוחדים בכנסת ואין ספור פגישות.

זהו אחד משני המשפטים היחידיים בהודעת העירייה שהוא אמת, גם אם לוקה בהגזמת יתר (היה רק דיון אחד בכנסת, ואת הפגישות עם רשויות התעופה בהחלט אפשר לספור).

בסופו של דבר הצלחנו לצמצם את מספר הטיסות שעוברות מעל העיר ואת משך התקופה שבה היה אמור הנתיב לפעול.

ניסוח מטעה במסגרת ההקשר בו נאמר. המאבק המשותף של העירייה והתושבים הביא לצמצום מספר הטיסות שעוברות מעל העיר, והצלחנו לעכב את התחלת הטיסות בשנה וחצי. אולם לסיום המוקדם של שיפוץ מסלול 26 אין שום קשר למאבק העירייה והתושבים, אלא למנגנון ההתקשרות של קנס-פרס עם הקבלן שביצע את עבודות שיפוץ המסלול.

המאבק שלנו, יחד עם התושבים גרם לכך שרש"ת ורת"א הביאו להאצת העבודות וסיומן מוקדם מלוח הזמנים המתוכנן.

לא אמת. לרש”ת ורת”א עניין לצמצם ככל הניתן את תקופת הפעלת נתב”ג במתכונת חד מסלולית, שכן מתכונת הפעלה זו מגבילה את קיבולת נתב”ג ומקשה על תפעול השדה. הסיום המוקדם נבע ממנגנון הקנס-פרס וחבילת התמריצים שניתנה מראש לקבלן שביצע את העבודות.

לדעתי עיתוי ההודעה הוא לא מקרי, שכן ביום שני הקרוב נקבע דיון נוסף בבג"צ בעתירה שלנו בנושא ורת"א רצו לצאת עם ההודעה לפני.

לא אמת. ההודעה על סיום שיפוץ מסלול 26 ניתנה בדיוק ביום בו המסלול נפתח שוב לטיסות. את הקדמת סיום השיפוץ בשלושה חודשים קבע כמובן הקבלן המשפץ, במטרה לזכות בבונוסים הכספיים שהוגדרו לפני תחילת העבודות. למותר לציין כי מועד הדיון העתירה של עיריית מודיעין ממש לא מעניינת את הקבלן העוסק בשיפוץ מסלולי נתב”ג.

אנחנו נתייצב ביום שני בבית המשפט על מנת לוודא כי גם בעתיד לא ייעשה שימוש בנתיב והשקט יחזור לתושבי מודיעין".

זה המשפט השני בהודעת העירייה שהוא אמת. נמתין לפסיקת בג”ץ ונראה האם החלטתו של ביבס באפריל אשתקד לקבל בהסכמה את החלטת רת”א לפתיחת נתיב נחיתה קבוע ובלתי מוגבל מעל מודיעין תהיה בכייה לדורות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה