יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

בינואר המטוסים חוזרים להרעיש מעל מודיעין

נתב”ג היה אמור להיפתח בחודש שעבר במתכונת התפעול החדשה במסגרתו המטוסים יחזרו להרעיש דרך קבע בנתיב הנחיתה החדש מעל מודיעין, אולם בדרך פלא הגזירה נדחתה לחודש ינואר, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות. “שמיים נקיים” מפרט את שימוש הקבע המתוכנן לנתיב הנחיתה מעל מודיעין, ומזכיר כיצד ביבס בגד בהבטחותיו לבוחר וסייע למפלגת השלטון “הליכוד” בה הוא הוא חבר להפוך את נתיב הנחיתה המחדש מעל לב העיר לעובדה מוגמרת, תוך הולכת שולל שיטתית של ציבור תושבי העיר.

“שמיים נקיים” קורא לתושבי העיר להצביע ביום ג’ הצבעת מחאה  באמצעות הטלת פתק צהוב ריק לראשות העיר, ולהצביע לרשימה המועדפת עליכם למועצת העיר (הפתק הלבן) תוך החרמת רשימתו של ביבס. אתם מוזמנים לעיין במדריך לבוחר המתלבט של מודיעין-ווטש כדי להתרשם מהשוואת סיסמאות הבחירות של המועמדים לראשות העיר והרשימות למועצת העיר להתנהלותם בפועל בחמש השנים האחרונות.

רקע

ביוני 2010 החל פרויקט שיפוץ מסלולי נתב”ג – פרויקט בהיקף של כמיליארד ש”ח שמטרתו להגדיל משמעותית את קיבולת הטיסות היוצאות והנכנסות לנתב”ג, באמצעות מעבר לתצורה בה ניתן לנחות ולהמריא במקביל על שני מסלולים שונים בשדה, מבלי ששתי הפעולות (המראה ונחיתה) יפריעו זו לזו. הפרויקט כלל שני שלבים כאשר השלב ראשון היה שיפוץ מסלול 26, בעוד רק מסלול 12-30 היה פעיל. למסלול 30 הוקם נתיב נחיתת מכשירים LDA לגישה מזרחית לנתב”ג אשר עבר מעל לב מודיעין, אשר החליף את נתיב נחיתת המכשירים לגישה המזרחית לנתב”ג באמצעות מסלול 26 שנסגר כאמור לשיפוצים. למרות שעיריית מודיעין מסרה לתושבי מודיעין כי השימוש שיעשה בנתיב הנחיתה מעל מודיעין בתקופה זו יהיה מזערי, בפועל היה שימוש מסיבי בנתיב הנחיתה, בכלל זה בשעות הלילה, דבר אשר גרם לפגיעה משמעותית באיכות חיי תושבי העיר.

השלב הראשון בפרויקט שיפוץ המסלולים הושלם תוך שנה במקום 15 חודשים שתוכננו, תודות למנגנון קנס-פרס שנקבע עם הקבלנים על ידי רשות שדות התעופה בשלב ההתקשרות עימם. בשלב השני של פרויקט השיפוצים שהחל בקיץ 2011 מסלול 26 הפך להיות המסלול הפעיל היחיד בנתב”ג, בעוד מסלול 12-30 נסגר לשיפוצים, וכן בוצעו עבודות להארכת מסלול 21 כדי שיוכל לשמש כמסלול הנחיתה העיקרי לנתב”ג במתכונתו החדשה, בגישת נחיתה מצפון לדרום. מאחר ומסלול 12-30 נסגר לשיפוצים בקיץ 2011, מאז חדל גם רעש הטיסות מעל שמי מודיעין.

המתכונת התפעולית החדשה של נתב”ג אשר הפעלתה נדחתה בדרך פלא לאחר הבחירות

נתב”ג היה אמור להיפתח במתכונתו החדשה בראשון לספטמבר 2013, חודש וחצי לפני הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו ביום ג’ השבוע. אולם בדרך פלא פתיחת נתב”ג במתכונתו החדשה נדחתה לינואר 2014. במתכונת התפעולית החדשה של נתב”ג מסלול 26 יוקדש להמראות בלבד, ומסלול 21 יהווה מסלול הנחיתה הראשי. נתיב הנחיתה מעל מודיעין אמור לשמש כנתיב נחיתה משני, בתנאים של רוח מזרחית חזקה, עומס בשדה או במצב של בעיות שמישות במסלול הנחיתה הראשי. מכיוון שבמתכונת התפעול החדשה של נתב”ג מסלול 26 ישמש להמראות בלבד, מסלול 30 עם נתיב הנחיתה מעל מודיעין יהווה נתיב הגישה המזרחי היחיד לנתב”ג.

לידי שמיים נקיים הגיע מסמך המפרט את תבנית התפעול המבצעי של נתב"ג בתום פרוייקט שדרוג התשתיות. כפי שניתן לראות בתרשים להלן מתוך המסמך, בנוסף לשימושים שתוארו לעיל, נתיב הנחיתה מעל מודיעין (המסומן באדום) ישמש גם כנתיב נחיתה כאשר מטוסים מבצעים “הליכה סביב” (Go Around) בנתיב הנחיתה למסלול 21 הראשי (המסומן בכחול):

img2.timg.co.il forums 1_168287524.pdf 

עקב לחץ שהפעילו רשויות מקומיות מעליהן עובר נתיב הנחיתה החדש מצפון לדרום למסלול 21, הודיעה רשות שדות התעופה כי השימוש בנתיב נחיתה זה יוגבל עד השעה 22:00. בשעות הלילה לאחר 22:00 מטוסים ינחתו על מסלול 12-30 בגישה ישירה מהים, אולם במצב של רוח מזרחית גישת הנחיתה תבוצע לאחר הקפה מעל מודיעין.

גם בתשובת המדינה לבג”ץ בתגובה לבקשת עיריית מודיעין לאסור את השימוש בנתיב הנחיתה מעל מודיעין (אשר הוקם בהסכמתה של עיריית מודיעין) בתום פרויקט שיפוץ מסלולי נתב”ג, דחתה רשות התעופה את בקשת העירייה והבהירה כי נתיב הנחיתה מעל מודיעין מהווה כלי חיוני בארגז הכלים שלה לתפעול נתב”ג במתכונתו החדשה.

בשורה התחתונה, עוד שלושה חודשים המטוסים יחזרו לחוג מעל שמי מודיעין-מכבים-רעות. את היקף הטיסות ותדירותן נוכל לדעת רק בחלוף הזמן, אולם מהמתואר לעיל ברור שטיסות מעל מודיעין יהיו חלק משגרת חיינו.

כיצד ביבס בגד בהבטחותיו לבוחר וסייע למפלגתו ”הליכוד” להקים את נתיב הנחיתה החדש בשמי העיר

במערכת הבחירות שלו לראשות העיר ב-2008 ביבס תקף את התוכנית להקמת נתיב הנחיתה חדש בשמי העיר אותה הוא הגדיר כ-"אחיזת חנק לעיר הצעירה שתהרוס את כל מה שבנינו כאן במשך שנים" והבטיח "לנהל מלחמת חורמה כדי למנוע את יישום התוכנית בכל מחיר". אולם באפריל 2010 ראש העיר חיים ביבס הפך את עורו, יישר קו עם מפלגת הליכוד שמימנה את קמפיין בחירתו לראשות העיר, ואימץ לחיקו את החלטת רשויות התעופה ומשרד התחבורה להקים נתיב נחיתה בגובה נמוך מעל שמי מודיעין.

התושבים ו"שמיים נקיים” ביקשו אז לעתור לבג”ץ נגד ההחלטה בטענה שהיא אינה סבירה, שכן קיים נתיב נחיתה חלופי שמאפשר נחיתה בטוחה בנתב”ג ללא פגיעה בתושבי העיר. כזכור התברר כי רת”א אף אישרה נתיב נחיתה פחות איכותי בשדה התעופה באילת. אולם ביבס סרב לדרישת התושבים ו”שמיים נקיים” לבחון טיעונים אלה ונוספים בבג”ץ, ואף נעל בפני התושבים את חדר הישיבות של מועצת העיר. ביבס שלח את בן חסותו דאז שרון מעוז לתקוף את מטה “שמיים נקיים”, להפעיל לחצים על הפעילים כדי לישר עימו קו, כאשר שרון מעוז אף איים על אחד מפעילי שמיים נקיים בתביעה בשמו של ביבס בשל הפרסומים הביקורתיים של “שמיים נקיים” נגד העירייה בנושא הטיסות.

עתירת העירייה הוגשה רק בסוף יולי 2010, לאחר שהסיפורים שביבס ושות' מכרו לציבור על הסכם כביכול עם רת”א להגבלת מספר הטיסות ושעות הטיסה מעל העיר התגלו כבדיחה אומללה בעקבות תחילת טיסות הלילה בשמי העיר. העתירה הוגשה בחיפזון רב, על בסיס משפטי רעוע, ובג”ץ דחה את העתירה ואף חייב את העירייה בהוצאות משפט . דבר זה לא הפריע לביבס לזרות חול בעיני הציבור לאורך כל הדרך, כמו למשל כאשר ביבס טען במהלך הדיונים בעתירה לבג”ץ כביכול בית המשפט קיבל את מלוא טענות העירייה, או כאשר ביבס טען כביכול בעקבות המאבק של העירייה גובה נתיב הנחיתה מעל העיר הוגבה כביכול ב-1,300 רגל והתבצר בטענה זו גם לאחר שנחשף ע”י שמיים נקיים כי היו רק תיקונים מזעריים של 37 מטר בגובה הטיסה הממוצע מעל שכונות העיר.

בפעולותיו אלה ביבס בגד בהטחותיו לבוחר וסיייע למפלגת השלטון “הליכוד” בה הוא חבר להפוך את נתיב הנחיתה מעל מודיעין לעובדה מוגמרת. לא נתפלא אם דחיית פתיחת נתב”ג במתכונתו החדשה מספטמבר לינואר היא הדרך של חבריו של ביבס בליכוד לגמול לו על נאמנותו לליכוד, ולחסוך ממנו את רעש הטיסות לפני הבחירות.

ביבס והשר ישראל כץ
ביבס מתחבק עם שר התחבורה ישראל כץ ביום הבחירות (צילום: יואל תמנליס,חדשות מודיעין)

ביום ג’ מצביעים הצבעת מחאה בפתק צהוב ריק לראשות העיר

ביום ג’ השבוע 22.10 יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות. ביבס הצליח להרתיע את כל המועמדים הרציניים (יגאל צדוק, אילן בן סעדון) מלהתמודד מולו לראשות העירייה, ויש רק מועמדות סרק של שרון מעוז הפוחז (שדרכו מביבס נפרדה לאחר שהכושי עשה את שלו), אשר אינו מהווה כל אלטרנטיבה לביבס.  כל הסקרים מראים שביבס יקבל למעלה מ-90% מהקולות לראשות העיר.  המערכה היחידה מתנהלת על חלוקת המושבים במועצת העיר, אליה יש רשימות רבות המתמודדות על ייצוג התושבים.

במצב כיום אין כוח בעולם שימנע מביבס להיבחר לכהונה נוספת לראשות העיר. אולם ביכולתנו להצביע בבחירות אלה הצבעת מחאה, ולהטיל פתק ריק לראשות העיר (הפתק הצהוב), ולהטיל למועצת העיר פתק לרשימה המועדפת עלינו (הפתק הלבן) ולהימנע מלהצביע לרשימתו של ביבס.

פתקים ריקים נספרים במסגרת הקולות הפסולים, ובבחירות 2008 היו בבחירות לראשות העיר מודיעין 4.3% קולות פסולים. גידול משמעותי במספר הקולות הפסולים בבחירות לראשות העיר ב-2013 יבטא את מחאת הציבור על התנהלותו מוליכת השולל של ביבס ויישור הקו שלו עם מפלגת האם שלו “הליכוד” על חשבון האינטרסים של תושבי העיר.

אתם מוזמנים לבקר במדריך לבוחר המתלבט באתר מודיעין-ווטש כדי לקבל פרספקטיבה יחודית ומפורטת על המועמדים לראשות העיר ועל הרשימות השונות המתמודדות למועצת העיר, והשוואת סיסמאות הבחירות שלהם להתנהלותם בפועל בחמש השנים האחרונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה