יום רביעי, 28 באפריל 2010

עובדים עלינו בעיניים!

מטה שמיים נקיים חושף את נתיב הנחיתה המתוכנן ומסתבר כי אין שחר לטענת העירייה כביכול גובה הנתיב שופר ב-1,300 רגל. אולם העירייה ממשיכה לדבוק במידע המוטעה שמסרה לציבור. רת”א דוחה הצעה נוספת להסיט את נתיב הנחיתה מעל השטחים הלא מאוכלסים של העיר, ומנהל רת”א גיורא רום דחה את בקשתנו לפגישה עימו.

אין שחר לטענת העירייה כביכול גובה הטיסה שופר ב-1,300 רגל

כזכור, בעקבות עיון מעמיק במסמך ההחלטה של רת"א בשבוע שעבר חשף מטה המאבק כי אין בגוף המסמך שום אזכור לגובה הטיסה של 3,500 רגל שצויין בהודעת העירייה לעיתונות לפני שבועיים, בה נכתב כי:

"בזכות מאבק התושבים והעירייה הוכנסו לתוכנית שני סייגים נוספים: גובה המעבר מעל העיר הועלה מ-2200 רגל ל-3500 רגל מהנקודה הגבוהה ביותר בעיר על מנת להקטין את נזקי הרעש."

השבוע קיבל לידיו מומחה התעופה המייעץ לנו בהתנדבות את דפית הטיסה הכוללת את פרוט תהליך ההנמכה של נתיב הנחיתה המתוכנן בו בחרה רת"א. קבלת הדפית התאפשרה רק לאחר שבעקבות בקשתנו ראש העיר חיים ביבס פנה באופן אישי למנהל רת"א גיורא רום.

מתוך דפית הטיסה עולה כי נתיב הנחיתה של רת”א כמעט זהה לחלוטין לנתיב המקורי של רש"ת שנחשף לפני שנה וחצי.

הנתיב כולל פניה של 180 מעלות המתחילה בסמוך למרכז ישפרו בגובה 3,500 רגל (סיכה צהובה ראשונה במפה מטה), ביצוע הנמכה מעל שעלבים-נוף איילון, חצייה של שדרות מנחם בגין בגובה 2,900 רגל (סיכה צהובה שנייה) וכניסה לשכונות המאוכלסות של העיר תוך המשך הנמכה מעל שכונות מוריה, השבטים, רעות, משואה, הנחלים, הפרחים וסיום הפניה והמשך טיסה מעל שכונות הכרמים/הנביאים בגובה 2,300 רגל (סיכה צהובה שלישית).

להלן תרשים הממחיש את פניית ההנמכה מעל תצלום אווירי (ישן) של העיר, וכיצד נראה כאילו הוא תוכנן לכסות את מירב השכונות המאוכלסות של העיר:

clip_image002

הנתיב המקורי של רש"ת שנחשף לפני שנה וחצי תוכנן לחצות את שד' מנחם בגין בגובה 2,650 רגל (לעומת 2,900 רגל כיום) ולסיים את פניית ההנמכה מעל שכונות הנביאים/הכרמים בגובה של 2,300 רגל (זהה לגובה כיום). דהיינו יש כאן שינוי זניח של 0-250 רגל בלבד (בממוצע 125 רגל שהם 37 מטר) בגובה הטיסה מעל שכונותיה המאוכלסות של העיר לעומת הנתיב המקורי - בניגוד חד לשיפור של 1,300 רגל בה התגאתה העירייה בהודעתה לעיתונות לפני שבועיים, אשר לדבריה התבססה על נתונים שנמסרו לה בעל פה ע"י רת"א.

יודגש כי הגבהים המצויינים לעיל הם מעל פני הים. מכיוון שגובה פני העיר הוא 800-900 רגל מעל פני הים, המשמעות היא כי המטוסים יטוסו מעל העיר בגובה של 1,400-1,500 רגל, שהם 426 מטר בלבד. זאת לפני שמביאים בחשבון את גובה בתי המגורים, בדגש על מגדלי המגורים הגבוהים.

במסיבת העיתונאים שקיים חיים ביבס בספטמבר 2008, חודשיים לפני הבחירות, בה ביבס חשף את נתיב הנחיתה המתוכנן, הוא אמר כך:

"הגובה הגיאוגרפי של פני הקרקע באזור מרכז מודיעין שהינו כ-290 מטר, בתוספת גובה בניין ממוצע בעיר של חמש קומות, יוצר מצב בו הפרש הגובה בין המטוסים לגגות בתי העיר הוא כ-400 מטר בלבד. ביבס: "לתוכנית החדשה בה מטוסי נוסעים ומטען טסים בגובה של 400 מטר בלבד מעל ראשינו וראשי ילדינו, השלכות דרמטיות על חיי תושבי מודיעין מכבים-רעות".

אולם בתגובת העירייה השבוע לעיתונות המקומית בעקבות הודעתנו כי אין שחר לטענתה כי גובה הטיסה בשמי העיר הועלה ב-1,300 רגל לעומת הנתיב המקורי – העירייה ממשיכה לטעון כי המידע שמסרה הוא מדוייק:

“אין כל שינוי במידע שהעבירה העירייה בנושא גובה נתיבי הטיסה מעל העיר כפי שנמסרו ע"י רת"א”

מדוע עיריית מודיעין מוסרת מידע מוטעה לציבור?!

מדוע מבקש כיום ראש העיר חיים ביבס להשלים עם טיסה של מטוסים בגובה 400 מטר מעל שמי העיר - אותה הוא הגדיר במערכת הבחירות שלו כבעלת "השלכות דרמטיות" על חיי תושבי העיר, ועוד מציג זאת כהישג??!!

אפשר עדיין להסיט את נתיב הנחיתה לשטחים הבלתי מאוכלסים!

מומחה התעופה עימו התייעצנו הסב את תשומת ליבנו לכך כי לאחר סיום פניית ההנמכה מעל שכונות הכרמים/הנביאים, הנתיב כולל המשך טיסה לכיוון צפון-מערב תוך שמירה על אותו גובה במשך 2.5 ק"מ, ורק אז מתחילים בתהליך הנמכה נוסף לכיוון נתב"ג (סיכה צהובה נוספת על המפה הנ"ל).

מומחה התעופה המליץ לוותר על קטע הטיסה הישרה הנ"ל ולהסיט את ביצוע הפניה 2.5 ק"מ לכיוון צפון-מערב, כך שיתבצע מעל השטחים הלא מאוכלסים של העיר, עם אותם נתוני הנמכה בדיוק. לדברי המומחה מבוצע כיום תהליך הנמכה זהה (פניית הנמכה ללא קטע טיסה ישרה) למסלול 26 בנתב"ג, גם הוא בתהליך נחיתת מכשירים (ILS). בשלב זה מומחה התעופה לא הצליח לקבל מרת"א הסבר מניח את הדעת מדוע שלא לבצע גישה זו.

מנהל רת”א גיורא רום סירב להיענות לבקשת “שמיים נקיים” להיפגש עימו

מטה "שמיים נקיים" פנה ביום ב' בשבוע שעבר ללשכת מנהל רת"א, גיורא רום, בבקשה לתאם פגישה דחופה על מנת לדון בהסתייגויות שהעלה מטה "שמיים נקיים" ובבקשה לקבל הסבר מדוע לא יבחר נתיב חלופה אחר העומד בדרישות הסף הבטיחותיות תוך מזעור הפגיעה בתושבי מודיעין, כפי שסוכם עם שר התחבורה. היום נמסר לנו מלשכתו של גיורא רום כי הוא מסרב להיענות לבקשתנו להיפגש עימו, וכי הוא דן בנושא עם עיריית מודיעין בלבד.

נזכיר כי גיורא רום נפגש עם נציגות “שמיים נקיים” בחודש יולי אשתקד. העובדה שמנהל רת”א כעת מסרב לפגישה עמנו היא אות מבשר רעות לגבי נכונותה של רת”א להתייחס להסתייגויות הרבות שעולות לגבי מסמך ההחלטה שלה.

סיכום

מהמידע ההולך ונחשף לנגד עינינו עולה כי התהליך רחוק ממיצוי, וקיימים פערים משמעותיים ומעוררי דאגה בין הנתונים שהציגה העירייה לבין נתיב הנחיתה המתוכנן בפועל על ידי רת"א. אין זה הזמן לעסוק בפעילות הסברה על הישגים מדומים, אלא יש לשנס מותניים ולהסתייע בכל מומחי התעופה הזמינים ע"מ לעגן את האינטרסים של תושבי העיר וללבן את כל הסוגיות הפתוחות עם רת"א במטרה למצוא להן פתרון מניח את הדעת - לפני שינקטו צעדים כלשהן לפרסום נתיב הנחיתה ברשומות.

אנו תובעים את מימוש העיקרון שסוכם עם שר התחבורה, לפיו מבין כל החלופות לנתיב נחיתה שעוברות את תנאי הסף הבטיחותיים, יבחר נתיב הנחיתה אשר ממזער את ההשלכות על תושבי העיר. במידה ולא נקבל מרת"א תשובות המניחות את הדעת, על עיריית מודיעין לחזור במלוא התנופה למאבק הציבורי-משפטי נגד יישום נתיב הנחיתה המתוכנן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה