יום רביעי, 26 במאי 2010

נתיב הנחיתה פורסם ברשימות – האם ראש העיר יאשר מימון עתירה לבג”ץ כפי שהתחייב?

 

נתיב הנחיתה פורסם ברשימות מבלי שדווח על כך לתושבי מודיעין

התפתחות דרמטית בנושא נתיב הנחיתה בשמי העירמטה שמיים נקיים חושף שנתיב הנחיתה כבר פורסם ברשימות ע”י רת”א מבלי שרת”א ועיריית מודיעין דיווחו על כך לתושבי מודיעין-מכבים-רעות, ושעון הספירה לאחור של 45 יום להתחלת הטיסות כבר החל לתקתק.

להלן שני פרסומים של משרד התחבורה על נתיב ה-LDA החדש למסלול 30 – ראו בעמוד 3 את קשת ההנמכה המסתיימת בגובה 2,300 רגל מעל מודיעין :
http://info.mot.gov.il/PDF/AIP/AMDT/SUPP_4-10.pdf
http://info.mot.gov.il/PDF/AIP/AMDT/SUPP_5-10.pdf

הפרסום הראשון לעיל מדבר על כניסה לתוקף והתחלת הטיסות מעל מודיעין ב-3.6.10 - שזה תואם בדיוק נמרץ את הלו"ז לסגירת מסלול 26 לשיפוצים כמתואר בדה-מרקר. הפרסום השני לעיל מציין כי הוא מחליף את הפרסום הראשון, ומדובר על כניסה לתוקף של הטיסות החל מה-1.7.10.

מכיוון שיש צורך לפרסם נתיב נחיתה חדש 45 יום לפני שהוא נכנס לתוקף, אנו מסיקים כי הפרסום הראשון ברשומות בוצע ע”י רת”א  עד ה-19.4.10, ואילו הפרסום השני בוצע עד ה-17.5.10. מדוע קובעים עובדות בשטח ומסתירים מידע זה מתושבי מודיעין?!

כאשר מטה שמיים נקיים זומן לפגישת עדכון עם ראש העיר ב-12.4.10, למחרת קבלת מסמך החלטת רת”א ע”י העירייה, אמר ראש העיר כי רת”א אמורה לפרסם את הנתיב תוך שבוע. בפגישה אמרנו לראש העיר כי על עיריית מודיעין לדרוש מרת”א להימנע מקביעת עובדות בשטח באמצעות פרסום מסלול הנחיתה ברשומות. בחלוף שבוע בדיוק – ב-19.4.10 תזכרנו את ראש העיר בנושא, ובעקבות השיחה עימנו ראש העיר התקשר לגיורא רום, ועדכן אותנו באותו יום כי לדברי רום הנתיב עדיין לא פורסם ברשימות, וכי רת"א מטפלת עדיין בהערות רבות פנימיות המתייחסות לנתיב הנ"ל. ראש העיר מסר כי סוכם כי רום יעדכן אותו לפני שינקוט בצעדים לפרסום הנתיב ברשומות, וכי ביבס יעדכן אותנו. כל זה התרחש ב-19.4.10, שזה בדיוק מועד הפרסום המשוער של הנתיב כמתואר לעיל.

עד עצם היום הזה לא נמסר לציבור במודיעין כי נקבעו עובדות בשטח וכי נתיב הטיסה כבר פורסם ברשומות. מתי נודע לעירייה על פרסום הנתיב ברשומות? מדוע העירייה לא דיווחה על כך לציבור?!

הגשת עתירה לבג”ץ – המהלך האחרון שיכול להושיע אותנו

בשבועיים האחרונים פנה מטה שמיים נקיים למספר משרדי עורכי דין על מנת לבחון את המשמעויות להגשת עתירה לבג"ץ נגד החלטת רת"א. קיבלנו שתי הצעות להגשת עתירה, כאשר אחת מהן היא מטעם משרד עורכי דין המתמחה בדיני תעופה ומשפט אווירי, המעריך כי יש לנו סיכויים טובים לשנות את החלטת רת"א באמצעות העתירה.

יש בידינו כיום מידע רב שלא היה בידי העירייה לפני שנה כאשר משכה את עתירתה מבג"ץ. כך למשל חלופת הנתיב המזרחי שנבחנה על ידי רת"א בסימולטור ובטיסות מבחן, ורת"א דחתה חלופה זו למרות שהיא עצמה מגדירה במסמך ההחלטה שלה את חלופה זו רק כ"מעט פחות טובה" מהחלופה מעל לב העיר. כמו כן הקברניט המנוסה תושב העיר הציע לרת"א לבצע גישת נחיתה שקולה לזו המבוצעת כיום למסלול 26 בנתב"ג, ובכך לאפשר הסטת נתיב הנחיתה אל השטחים הבלתי מאוכלסים במערב העיר, אולם רת"א דחתה הצעה זו על הסף. החלטות אלה אינן סבירות ואינן מבטאות התחשבות בתושבי מודיעין-מכבים-רעות. בנוסף, ייצוג בבג"ץ ע"י משרד עורכי דין המתמחה בדיני תעופה ומשפט אווירי עשוי להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

הערכת העלויות שקיבלנו להגשת עתירה נעה בין 55-100 אלף ש"ח – אם נחלק זאת ב-75,000 תושבי העיר מדובר בשקל לכל תושב בעיר, וזהו סכום זניח ביחס לתקציב השנתי של העירייה של כ 340,000,000 ש"ח.

ראש העיר חיים ביבס התחייב לנציגות מטה שמיים נקיים שנפגשה עימו לפני חודש וחצי כי במידה ונחליט לעתור לבג"ץ, העירייה תספק את המימון לכך, וביבס חזר על התחייבות זו גם בהודעה לעיתונות לפני כשבועיים.

פנינו ביום א' לראש העיר בבקשה דחופה לאשר את המימון הנדרש להגשת עתירה לבג"ץ, ואנו ממתינים לתשובתו.

חיים ביבס הצהיר במערכת הבחירות כי "אנחנו ננהל מלחמת חורמה ונשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי שהעיר לא תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל". הקצבה של שקל ממסי הארנונה שמשלם כל תושב זהו סכום זעום לשלם תמורת הסיכוי להצליח בהסטת נתיב הנחיתה שהולך לשנות את החיים בעיר באופן קיצוני בשנתיים הבאות באמצעות נחיתת מטוסים בגובה 400 מטר מעל רוב שכונות העיר המאוכלסות. אף אחד אינו יכול להבטיח הצלחה ב-100% בהליך משפטי כלשהו, וזהו אפיק שחיוני למצותו.

לחץ כבד מגורמים בעירייה לגרום לפרישת פעילים מהמטה

לצערנו מפעילים לאחרונה גורמים בעיריית מודיעין לחץ כבד על הפעילים במטה המאבק במטרה לגרום להם לפרוש מהמטה, מאחר ולא נוח לעירייה עם הביקורת שאנו מותחים על על אופן התנהלותה, ועם כך שאנו לוחצים להמשך המאבק לשינוי נתיב הנחיתה בעוד העירייה משלימה עם הנתיב של רת”א. השבוע אנו נפרדים מארבעה פעילים שהודיעו על פרישתם ממטה המאבק (אורלי בן שלמה, דינור וגנר-רובינשטיין, אתי פרידמן ומתנאל שלום). אנו מכבדים את החלטתם ומודים להם על תרומתם למאבק.

צר לנו על הניסיון הנואל להציג את פרישתם של ארבעת הפעילים כביכול מדובר בפירוק המטה, ניסיון אשר רק משרת את העירייה המנסה להתחמק מהתמודדות עם סוגיית הגשת ומימון עתירה לבג”ץ, כפי שאפשר לראות בתגובת העירייה בכתבה הזו.

מטה שמיים נקיים ממשיך לפעול במרץ ובנחישות, ואנו נותרים מחוייבים אך ורק אליכם, 5,000 התושבים שחתמתם על העצומה למען שמיים נקיים בה ביקשתם:

"להלחם בכל דרך חוקית,משפטית, וציבורית, מאבק עיקש על איכות חיינו ועל רכושנו , בתוכנית זו, כי אנחנו לא ניתן להפוך את מודיעין מכבים ורעות לחצר האחורית של מדינת ישראל!"

השבוע הקרוב עתיד להיות גורלי לגבי עתידה של העתירה לבג”ץ, וגורל המאבק לשמיים נקיים בכלל.

במידה ולא נקבל תשובה חיובית מראש העיר לגבי מימון העתירה לבג”ץ אנו נקרא לציבור הרחב לדרוש ממועצת העיר בישיבתה ביום ד’ הקרוב 2.6.10 בשעה 19:00 לקבל החלטה על הגשת עתירה לבג”ץ ע”י העירייה או מימון של עתירה לבג”ץ שתוגש ע”י התושבים.

בישיבת המועצה הקודמת קרוב למאתיים תושבי העיר נענו לקריאתנו והציפו את לשכת ראש העיר בפניות - הפעם נזדקק לתמיכה רחבה יותר, בכלל זה הגעת תושבים לישיבת המועצה הפתוחה לקהל הרחב.

אנא רשמו בפניכם את התאריך 2.6.10, ואנו נעדכן אתכם במהלך השבוע הקרוב על ההתפתחויות. אתם מוזמנים להגיב באתר “שמיים נקיים”.

התגייסותכם בשבוע זה היא חיונית.

4 תגובות:

  1. הנתיב המזרחי מיושם בפועל ע"י הטייסים בחלק מן הטיסות.

    בתור תושב רעות המתגורר בצדו המזרחי של הישוב, אני יכול להעיד שמספר לא מבוטל של טיסות מבצע בפועל את הפניה צפונה מזרחית לנתיב שםפורסם ברשומות.
    ניתן בבירור להבחין במטוסים החולפים מעל השטח הפתוח שבין מכבים לרעות והרעש מחריד.

    אם כך הוא המצב, החלופה המזרחית אינה משנה דבר מבחינת המטרד הצפוי לתושבים.

    השבמחק
  2. על איזה גל רגב ביבס בבחירות?

    השבמחק
  3. למגיב הראשון: למיטב ידיעתי נתיב ה-LDA עדיין לא מופעל. יתכן ואתה מתייחס לנתיב קיים שנקרא VOR שהוא עובר מזרחית לעיר, אשר מופעל בתנאים חריגים. ראה פירוט כאן:
    http://planesmodiin.blogspot.com/2010/04/blog-post_30.html

    למגיב השני: אכן, ביבס רכב על נושא מאבק בטיסות בבחירות.

    השבמחק
  4. ראו דיון נרחב בפוסט הזה בפורום מודיעין בתפוז:
    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=313&MessageId=141864377

    השבמחק