יום שני, 10 במאי 2010

הלחץ הציבורי על ראש העיר העלה חרס

מטה "שמיים נקיים" מודה למאות תושבי העיר שנענו לקריאתנו בשבוע שעבר למנף את ישיבת מועצת העיר לצורך דיון וקבלת החלטה על המשך מאבק תקיף למען שמיים נקיים. התושבים שלחו מאות מיילים לראש העיר ולחברי המועצה בהם התושבים הפצירו להמשיך במאבק. לצערנו ראש העיר התעלם מפניות התושבים, כלל לא העלה את נושא הטיסות לסדר היום של ישיבת המועצה, ואף לא הזכיר את נושא הטיסות ולו במילה במסגרת עדכוניו במהלך ישיבת המועצה.

כאשר סגן ראש העיר (בתואר) אלכס וינרב ניסה לעלות את נושא הטיסות במהלך ישיבת המועצה במסגרת סעיף “שונות”, ראש העיר הורה לו להמתין לסוף הישיבה. לאחר שוינרב קיבל לבסוף את זכות הדיבור בסוף הישיבה והעלה הצעה להסתייע בלוביסטים בכנסת בנושא הטיסות, ראש העיר קטע את דבריו של וינרב בדיוק שתי דקות לאחר שהוא החל לדבר, הודיע בפתאומיות כי הישיבה נעולה, ועזב מיד את חדר הישיבות, תוך שהוא מותיר את הנוכחים המומים ופעורי פה. ראו כאן סיקור מלא של מהלך ישיבת המועצה.

בשבועות האחרונים קיים הקברניט המנוסה ותושב העיר, נציג “שמיים נקיים”, יחד עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה חנן ברנשטיין מספר פגישות עם רת”א ורש”ת. בפגישות אלה העלה הקברניט מספר הצעות מנומקות היטב להסטת נתיב הנחיתה מערבה מעל השטחים הלא מאוכלסים של העיר, תוך התבססות על נתיבי נחיתה קיימים הן בנתב”ג והן בנמלי תעופה מרכזיים בארה”ב ובאירופה. אולם כל ההצעות שהקברניט העלה נדחו על הסף ע”י רת”א ורש”ת, מבלי לספק תשובה מניחה את הדעת ומבלי לספק סימוכין לגיבוי טענותיהם.

לפרטים נוספים על המגעים המתנהלים כעת עם רת”א ורש”ת ראו את מסמך העדכון בנושא נתיב הנחיתה שהפיצה העירייה לתקשורת, וכן את התייחסותנו לאי דיוקים במסמך העירייה, בכלל זה גם התייחסותנו לדה-לגיטמציה שנעשתה ע”י העירייה לפרסומי ”שמיים נקיים”.

התארגנות מטה “שמיים נקיים” הוקמה לבקשת ראש העיר חיים ביבס בצל החלטת בג”ץ בחודש יוני אשתקד, על מנת לתת גב ציבורי למאבק העירייה נגד נתיב הנחיתה. ראש העיר החליט מיד עם קבלת מסמך ההחלטה של רת"א כי המאבק נגד נתיב הנחיתה מוצה, והוא נותר איתן בדעתו. בשבוע שעבר הודיע גם פעיל “שמיים נקיים” שרון מעוז על פרישתו ממטה המאבק, תוך שהוא מסביר בראיון עיתונאי שאין לו ברירה אלא ליישר קו עם ראש העיר. 

אנו במטה ”שמיים נקיים” שומרים על עצמאותנו. אנו סבורים כי מוקדם מדי להתייאש ולהרים ידיים, וכי יש עדיין מספר מהלכים שמן הראוי למצות עד תום - וכך סבורים גם מאות התושבים שנענו לקריאתנו בשבוע שעבר. אין ספק שהמצב כיום מורכב הרבה יותר כאשר העירייה אינה זו שמובילה את המאבק, ללא המומנטום שצברנו בקיץ אשתקד.

למרות חילוקי הדעות בינינו לגבי המשך הדרך, ראש העיר התחייב בפגישתו לפני שלושה שבועות עם מטה “שמיים נקיים” כי במידה ונחליט לפעול להמשך המאבק, הן מבחינה ציבורית והן מבחינה משפטית, העירייה תסייע במה שניתן. ראש העיר חזר על התחייבות זו גם בהודעת העירייה בשבוע שעבר.

אנו בוחנים בימים אלה את האפשרויות השונות לפעולה העומדות בפנינו ונעדכן אתכם בזמן הקרוב על הצעדים שהחלטנו לנקוט בהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה