יום ראשון, 9 במאי 2010

מבט בוחן להודעת העירייה על נתיב הנחיתה

התייחסות וניתוח של המידע שנמסר על ידי העירייה בהודעתה לעיתונות בשבוע שעבר בנושא סטטוס נתיב הנחיתה שוב מעלה אי דיוקים.

ביום ג’ בשבוע שעבר הפיצה דוברות עיריית מודיעין הודעה לעיתונות בכותרת “עדכון בנושא נתיב הנחיתה” אותה ניתן לקרוא במלואה כאן. להלן התייחסות וניתוח של הנכתב במסמך העירייה.

במסמך העירייה נכתב:

“בשבוע שעבר העביר סגן ראש העיר ברנשטיין את כל השאלות, כולל את הערותיהם של נציגי מטה המאבק "שמיים נקיים" והקברניט מטעמם. על בסיס מסמך העירייה נפגשו אמש הצדדים וישבו במשך שעתיים לפגישת עבודה.”

נכון לרגע כתיבת שורות אלה מטה “שמיים נקיים” לא קיבל שום התייחסות – לא מהעירייה ולא מרת”א – להערות למסמך ההחלטה של רת”א שהעביר מטה “שמיים נקיים” הן לעירייה והן לרת”א, למעט הדפית לטייס שנמסרה לקברניט ע”י רת”א לפני כשבועיים. את מסמך ההערות שהועבר ע”י “שמיים נקיים” ניתן לקרוא כאן.

במסמך העירייה נכתב:

“באשר לנושא גובה נתיב הנחיתה הובהר בפגישה כי הנתיב המקורי תוכנן להיות בגובה של כ-2500 רגל מעל העיר. הגובה המעודכן כיום בכניסת נתיב הנחיתה מעל העיר הוא 3500 רגל בחלקו הראשון, 2900 רגל לערך בחלקו השני ו-2300 רגל בנקודת היציאה מן העיר. נתונים אלו נמסרו גם במסיבת העיתונאים לפני כשבועיים ונציגי העירייה יבצעו מעקב על מנת לוודא כי הם אלו שיופיעו בדפית ההנחיות לטייסים שתופץ ע"י רת"א בשבועות הקרובים.”

תמוה למדי שהעירייה טוענת כעת כי נתונים אלה נמסרו במסיבת העיתונאים לפני שבועיים, שכן במסיבת העיתונים לפני שבועיים נמסרו ע”י העירייה נתונים שונים בתכלית. מתוך הודעת העירייה לעיתונות לפני שבועיים:

“בזכות מאבק התושבים והעירייה הוכנסו לתוכנית שני סייגים נוספים: גובה המעבר מעל העיר הועלה מ-2200 רגל ל-3500 רגל מהנקודה הגבוהה ביותר בעיר על מנת להקטין את נזקי הרעש."”

כפי שהוסבר בפוסט קודם, אין שום שיפור של 1,300 רגל בגובה הטיסה בשמי העיר, אלא שינויים זניחים של 37 מטר בממוצע בגובה הטיסה מעל שטחי העיר המאוכלסים. דפית ההנחייה לטייס שנמסרה לפני שבועיים קברניט המסייע ל”שמיים נקיים” מכילה בדיוק את המידע הנ”ל.

במסמך העירייה נכתב:

“בפגישה קיבל קברניט מטה המאבק הסברים למרב הנקודות שהעלה בפגישה וכן את הבעייתיות שבהצעות להעלאה נוספת של גובה הטיסה.”

הקברניט מסר ל”שמיים נקיים” כי ההצעות שהוא הציע לשינוי נתיב הנחיתה נפסלו על הסף ע”י רת”א ורש”ת, מבלי שהוא קיבל תשובות מניחות את הדעת וללא סימוכין המבסס את סיבת הפסילה.

במסמך העירייה נכתב:

“המשמעות היא כי נתיב הנחיתה מעל העיר הוא בעדיפות השלישית בלבד מבין אפשרויות הנחיתה, ובמקום ממוצע של 30-40 טיסות ביום תרד הכמות ל5-10 טיסות בלבד. מודל זה יופעל רק בימים שמזג האוויר אינו מאפשר נחיתה אחרת והעומס יחייב נחיתה מכיוון מזרח.

הקברניט מסר ל”שמיים נקיים” כי קיימות סתירות בין הנאמר בפגישה ביחס למדיניות הפעלת הנתיב לבין האופן בו מדיניות הפעלת הנתיב מתועדת במסמכים השונים. סוכם כי הקברניט יעביר לרת”א התייחסות למסמכי מדיניות ההפעלה של הנתיב.

במסמך העירייה נכתב:

“בנוסף בימים אלו מסוכם על מנגנון פיקוח משותף המורכב מסגן ראש העיר חנן ברנשטיין ונציגי רת"א ורש"ת. העירייה דורשת כי במסגרת מנגנון זה יועבר לעירייה דו"ח אחת לחודש הכולל את מספר הטיסות שעברו מעל העיר בכל יום. כמו כן מנגנון זה ישמש להבהרת חריגות ותלונות של תושבים מהסיכומים שהושגו.”

יודגש כי יש צורך במנגנון פיקוח ובקרה שיכלול סנקציות מוסכמות במקרה של חריגה במספר הטיסות מעל העיר מעבר למדיניות ההפעלה שתסוכם בעת אישור הנתיב.

במסמך העירייה נכתב:

“מציינים בעירייה כי המאבק כולו ותהליך ההדברות בין הצדדים מוצה והעיר הצליחה להגיע להישגים המקסימאליים שהיה ניתן במצב הקיים. בשני המפגשים המקצועיים האחרונים בהשתתפות נציג מטה המאבק התקיים תהליך הדברות מקצועי וראוי, שבמסגרתו ייבחנו בעתיד הצעות נוספות שהועלו ע"י הקברניט.”

לא ברור על סמך מה נסמכת קביעת העירייה במשפט הראשון – מה עוד שהיא נסתרת באופן ברור ע”י המשפט השני.

במסמך העירייה נכתב:

“עיריית מודיעין, מכבים-רעות פעלה בשקיפות מלאה לאורך כל התהליך ושתפה הן את מטה מאבק התושבים והן את הציבור הרחב בכל המידע והנותנים העומדים לרשותה.”

אולם רק לפני חודשיים העירייה הכחישה את העובדה שהנתיב המערבי נפסל ע"י רת"א על אף שהיא קיבלה הודעה על כך, העירייה טענה שגובה נתיב הנחיתה הוגבה כביכול ב-1,300 רגל והתבצרה בטענה זו גם לאחר שנחשף ע”י שמיים נקיים כי היו רק תיקונים מזעריים של 37 מטר בגובה הטיסה הממוצע מעל שכונות העיר. בנוסף טענה העירייה כי הרעש הצפוי מהטיסות הוא כביכול זניח בעוד נציגיה הבכירים חוו רעש משמעותי כאשר צפו בטיסות הניסוי. זו בוודאי שאינה שקיפות.

במסמך העירייה נכתב:

“ההודעות המופצות בשבועיים האחרונים הם מטעם גורמים אינטרסנטיים, דוברים מטעם עצמם, המנסים ליצור מציאות מדומה לצרכיהם הפוליטיים האישיים ולא לטובת הנושא עצמו.

במשך שנה וחצי פעלה העירייה בשיתוף פעולה מלא עם מטה התושבים שמיים נקיים שהוכיח את עצמו לאורך כל הדרך. הניסיון לגרור את מטה התושבים לתקוף את העירייה במקום לעסוק בנושא עצמו מיותר ופוגע בתהליך.”

ניתן לראות לעיל כי דוברות העירייה עושה כעת דה-לגיטמציה למטה “שמיים נקיים” בסגנון זהה לזה שעשה שרון מעוז בהודעותיו לתקשורת בשבוע שעבר. הודעות מטה “שמיים נקיים” מביאות לציבור מידע מדוייק בנושא הטיסות, בניגוד מוחלט לנאמר לעיל בהודעת העירייה.

הציבור מצפה שעיריית מודיעין והעומד בראשה יתמודדו לגופה של הביקורת על הפרסומים המוטעים המופצים על ידם לציבור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה