יום רביעי, 24 בנובמבר 2010

התפתחויות אחרונות לגבי מעורבות השר ארדן בנושא הטיסות

לאור ההתפתחויות המתוארות בעדכון להלן, ההפגנה שתוכננה ביום ו’ הקרוב להפעלת לחץ על השר ארדן מבוטלת.

השר גלעד ארדן ביקר במודיעין השבוע ביום ב’ בלילה כאורחו של ראש העיר (עם סיקור מתוקשר וצמוד של הביקור ב-YNET), והרושם המתקבל הוא שהשר אכן מתייחס ברצינות לפניותיהם של "שמיים נקיים", אלכס וינרב והעירייה, ומנסה לסייע לתושבי העיר כמיטב יכולתו ובמסגרת סמכותו.

כזכור, יזמנו פניה לשר ארדן מיד לאחר פסיקת בג”ץ אשר הורה לשר ארדן להשיב תוך 30 יום לבקשת סעיף 8 בעתירת העירייה לבג”ץ:

8. מדוע לא יעשה המשיב מס' 5 שימוש בסמכותו ויוציא צו הקובע, כי השימוש בנתיב בשעות הלילה אסור, בהתאם לעמדתו המקצועית של ראש האגף למניעת רעש וקרינה אשר במשרדו ויוצר רעש חזק ובלתי סביר, כמשמעותו בחוק למניעת מפגעים תשכ"א - 1961, וראה לעניין זה את סעיף 4 למכתבו מיום 1/3/09 וכן סעיף ט' למכתבו מיום 25/2/09.

בפנייתנו קראנו לשר ארדן ליישם את לשון הפניה לעיל, ולאסור על השימוש בנתיב הטיסה בשעות הלילה.

אולם ממידע מוסמך שהגיע ל"שמיים נקיים" בימים האחרונים עולה כי בניגוד לטענת העירייה לעיל, אין זה כלל בסמכותו של השר להגנת הסביבה להוציא צו איסור גורף לטיסות הלילה, אלא בסמכותו לאסור רק על רעשים חריגים המהווים מפגעי רעש. השר ארדן שיגר מכתב לשר התחבורה, למנכ”ל רת”א ולמנכ”ל רש”ת, בו ארדן מבקש לקבל בדחיפות הסבר לאופן בו הם טיפלו בטיסות שגרמו לרעש העולה על 75 דציבל.

הדיון המתנהל בימים אלה במשרד להגנת הסביבה הוא האם טיסות הגורמות למפלס רעש של מעל 75 דציבל אכן מהוות מפגע רעש (עמדת המשרד להגנת הסביבה במסגרת תשובת המדינה לבג"ץ היתה שאין מדובר ברעש בלתי סביר), ובמידה ובכל זאת ניתן להגדירן כמפגע רעש, אזי השר ארדן יוציא צו האוסר אך ורק על טיסות עם מפלסי רעש של מעל 75 דציבל.

כזכור ראש עיריית מודיעין חיים ביבס סירב לבקשתם של דני רוזנפלד ושרון מעוז לפרסם לציבור את דוח נתוני רעש הטיסות בשמי העיר המנוטרות באופן שוטף ע"י תחנה של המשרד להגנת הסביבה. אולם מדוח רשמי של נתוני רעש טיסות של תחנת הניטור אשר הועבר ע"י אלכס וינרב לידי "שמיים נקיים", עולה כי רובן המכריע של הטיסות החורגות מרמת הרעש של 75 דציבל הן במפלסי רעש של 76-77 דציבל.

דהיינו מדובר בפער מזערי מרמת ה-75 דציבל ועל כן לצו שכזה (גם במידה וייאכף בהצלחה – דבר המוטל בספק רב) תהיה השפעה שולית ביותר על רעש הטיסות ממנו סובלים תושבי מודיעין בלילה.

צו מוגבל שכזה של השר ארדן עלול דווקא לשמוט את הקרקע מעתירת העירייה לבג"ץ, במסגרתה בג"ץ התבקש להוציא צו האוסר באופן גורף על טיסות לילה. במידה והשר ארדן יוציא צו מוגבל שכזה, רוב הסיכויים שבג"ץ ימשוך את ידיו מהתערבות בסוגיית טיסות הלילה.

אנו בדעה שיש להמשיך לתבוע באופן בלתי מתפשר  איסור גורף לטיסות הלילה בשמי העיר – נקודה.

לאור ההתפתחויות האחרונות המתוארות לעיל החלטנו ב"שמיים נקיים" שאין טעם לקיים את ההפגנה שתוכננה ליום ו' כדי להפעיל לחץ על השר ארדן. אנו מודים לכל התושבים שנרשמו להפגנה – למרות ההתראה הקצרה וקיום במקביל באותו יום של מרוץ מודיעין היתה היענות יפה של תושבים ברישום להפגנה, ומספר הנרשמים הגיע ל-65% ממספר הנרשמים המקביל להפגנה בנתב”ג ביולי אשתקד.

כזכור הזמנו בשבוע שעבר אמצעות המייל את ראש העיר ואת חברי המועצה להשתתף בהפגנה ולסייע להצלחתה. חברי המועצה דני רוזנפלד, אלכס וינרב, אילן בן סעדון וסגן ראש העיר מויש לוי (היושב בחדר צמוד לראש העיר חיים ביבס ולהם לשכה משותפת) נענו לקריאה ואישרו השתתפות בהפגנה.

מאידך, ראש העיר חיים ביבס טען השבוע באמצעות דוברו בתגובה לאתר החדשות המקומי mcity, בהתייחס להפגנה אליה הוזמן כי “עד כה לא התקבלה כל הזמנה או פנייה בנושא”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה