יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

קריאה לפעולה: הרשמו להפגנה ביום ו’ בשבוע הבא

פרסום זה כולל את הנושאים הבאים:

  1. עדכון על הפעילות מול השר להגנת הסביבה והחלטה על קיום הפגנה
  2. איחוד כוחות לטובת ההפגנה
  3. קריאה לפעולה: הרשמו במייל להפגנה ביום ו’ שבוע הבא
  4. קריאה לפעולה: התנדבו לסייע בהכנות להפגנה
  5. בתחילת שבוע הבא נקרא לכם גם להציף את לשכת השר ארדן בפניות

1. עדכון על הפעילות מול השר להגנת הסביבה והחלטה על קיום הפגנה

בתחילת החודש התקיים דיון בבג”ץ בעתירת עיריית מודיעין בנושא הטיסות, ובסיכום הדיון בג”ץ דרש מהמדינה מספר הבהרות שרובן נוגע לסוגיות ארוכות טווח. בג”ץ גם דרש מהשר להגנת הסביבה גלעד ארדן לנמק עד סוף החודש מדוע הוא אינו עושה שימוש בסמכותו ומוציא צו האוסר על טיסות הלילה בשמי מודיעין.

לפיכך אנו רואים חלון הזדמנות שיסגר בסוף חודש נובמבר להפעלת לחץ ציבורי ותקשורתי על השר להגנת הסביבה גלעד ארדן. לפני שבועיים פנינו לשר ארדן במכתב, והפצרנו שיעשה שימוש לאלתר בסמכותו ויוציא צו האוסר על טיסות הלילה. ביקשנו גם פגישה דחופה עם השר, והזמנו אותו להגיע לביקור לילי קצר במודיעין על מנת שיתרשם בעצמו מרעש הטיסות החזק שמדיר את מנוחת התושבים מזה חמישה חודשים. בשבועיים שחלפו מאז ששלחנו את מכתבנו לא קיבלנו שום תשובה מלשכת השר גלעד ארדן.

פנינו גם ליועץ השר להגנת הסביבה מר יוסי חזאי, שהוא תושב רעות, וביקשנו את עזרתו לקידום הפעילות מול השר. חזאי השיב לנו כי הוא פנה לעיריית מודיעין וקיבל ממנה נתוני רעש מעודכנים לחודשים האחרונים, וכי על פני נתונים אלה כ 25-30% מהטיסות חורגות ממפלסי הרעש המירביים של 75 דציבל.  חזאי מסר כי למרות זאת ראש האגף לקרינה ורעש במשרד להגנת הסביבה אינו רואה ברמות רעש אלה כרעש בלתי סביר.

חזאי מסר גם כי בכוונת השר להגיע לביקור לילי במודיעין, וזו גם התשובה שקיבל חבר המועצה אלכס וינרב מהשר ארדן בעקבות פניה אישית שלו אליו.

בהיעדר תשובות קונקרטיות מהשר ארדן עלינו לעבור בשבוע הבא להפעלת לחץ ציבורי על השר, אשר יגיע לשיאו בהפגנת המונים ביום ו’ 26.11, ימים ספורים לפני תום הזמן שקצב בג”ץ לקבלת תשובת השר גלעד ארדן.

2. איחוד כוחות למען הצלחת ההפגנה

לפיכך נקיים ביום ו' בשבוע הבא 26.11 החל מהשעה 08:00 הפגנה המכוונת להפעלת לחץ ציבורי ותקשורתי על השר גלעד ארדן. אנו מקווים שתהיה היענות רחבה שלכם להפגנה זו, בדומה להתגייסות המרשימה שלכם להפגנה בנתב"ג ביולי 2009.

התוכנית היא להתכנס ברחבת החניה מול העירייה החל מהשעה 8:00 בבוקר, ולצאת ליעד שיוחלט עליו בימים הקרובים. מטרתנו היא לאפשר למשתתפי ההפגנה להגיע בזמן לשעת איסוף הילדים ממסגרות הלימוד בעיר (11:45).

לארגון ההפגנה נרתמו גם פעילים ותיקים של "שמיים נקיים" אשר פרשו ממטה המאבק בחודש מאי על רקע מאבקנו להגשת עתירה לבג"ץ נגד החלטת רת"א. בין הפעילים שהודיעו כי ההפגנה היא צו השעה והם יירתמו בסיוע להצלחתה: שרון מעוז, דוד בן שימול, אורלי בן שלמה, אתי פרידמן ופעילים נוספים. הם מצטרפים לפעילי שמיים נקיים יקי בז'ה, אלי גל ועזי שבי אשר נאבקו להגשת עתירה לבג"ץ נגד החלטת רת”א.

שרון מעוז גם פנה השבוע ליועץ השר להגנת הסביבה יוסי חזאי, בבקשה כי השר גלעד ארדן יעתר לפניית "שמיים נקיים" לקיום פגישה עם נציגות התושבים.

פנינו השבוע גם לראש העיר ולחברי מועצת העיר, והזמנו אותם ליטול חלק פעיל בהפגנה ולסייע להצלחתה. הזמנו גם את ראש העיר לשאת דברים בהפגנה.

3. קריאה לפעולה: הרשמו במייל להפגנה ביום ו’ בשבוע הבא

אנו מבקשים מכם להודיע על כוונתכם להשתתף בהפגנה באמצעות שליחת מייל אלינו לכתובת

planes@modiin.us על מנת שנוכל לעקוב אחר מספר המשתתפים הצפוי ולדאוג לכך שההפגנה אכן תהיה מפגן כוח. ההפגנה תתקיים רק אם תהיה היענות ציבורית רחבה לקריאתנו.

אז במטותא מכם, שריינו את יום ו’ הבא, 26.11, ושלחו לנו מייל ל- planes@modiin.us , וציינו גם את מספר הטלפון הנייד שלכם וכמה אנשים תגיעו.

אנא הפיצו את המייל הזה הלאה לרשימות התפוצה שלכם במודיעין, כגון דפי קשר במוסדות החינוך, וכן שתפו בדף הפייסבוק שלכם את הקישור לפרסום זה באתר שמיים נקיים.

4. קריאה לפעולה: התנדבו לסייע בהכנות להפגנה

אנו זקוקים למתנדבים שיסייעו לנו בהכנות להפגנה. בין הפעולות בהן תוכלו לסייע בהם:

  • ביצוע שיחות טלפון כדי לקרוא לתושבים להשתתף בהפגנה
  • תליית מודעות בכניסות לבתים על ההפגנה המתוכננת
  • תליית שלטים ברחבי העיר על קיום ההפגנה
  • סדרנים ביום ההפגנה לכוון את הקהל
  • אנשים בעלי כושר ביטוי לעלות לשידור לתוכניות רדיו
  • תרומות כספיות
  • ועוד

אם אתם נכונים לסייע באחת או יותר מהפעילויות הנ”ל אנא כתבו אלינו

ל-planes@modiin.us. אנו מתכננים לקיים גם פגישת תיאום להיערכות להפגנה במוצ”ש 20.11 בשעה 21:00, ומי שרוצה להטות כתף מוזמן – פנו אלינו במייל לקבלת מיקום הפגישה.

5. הצפת לשכתו של גלעד ארדן בפניות תושבי מודיעין

בתחילת השבוע הבא נקרא לכם להציף את לשכתו של גלעד ארדן בטלפונים, מיילים ופקסים. הדגש הפעם יהיה על ביצוע שיחות טלפון רבות ככל האפשר על מנת להגדיל את ההשפעה את על לשכתו. פרטים על כך בתכתובת הבאה.

אנו מזכירים לכם שוב לאשר השתתפות בהפגנה באמצעות המייל

planes@modiin.us ולהפיץ קריאה זו גם לשכניכם.

מי שיישאר בבית במועד ההפגנה שבוע הבא שלא יתלונן אחר כך על רעש הטיסות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה