יום שני, 3 במאי 2010

קריאה לפעולה: מבצע הצפת מיילים לקראת ישיבת המועצה ביום ד’

ביום ד’ השבוע 5.5.10 בשעה 19:00 תתקיים ישיבה מן המניין של מועצת העיר. אנו מבקשים לנצל שעת כושר זו כדי להפעיל לחץ ציבורי על ראש העיר ועל חברי המועצה, על מנת שיקבלו החלטה הצהרתית במועצת העיר המכריזה על המשך המאבק התקיף למען שמיים נקיים, בכל הדרכים, הכלים והאמצעים העומדים לרשותנו.

לפיכך אנו קוראים לכם להציף השבוע החל מהערב, יום ב’, ועד סוף יום ד’ את לשכת ראש העיר במיילים, פקסים ושיחות טלפון, בהם תבהירו לראש העיר כי תושבי העיר מצפים ממנו להמשך מאבק ללא פשרות בנתיב הנחיתה של רת”א, וכי תושבי העיר ימשיכו לתת לראש העיר את כל הגב הציבורי שיידרש למאבק, כפי שעשינו במהלך השנה האחרונה.

מאחר וחברי המועצה הם אנשים המתנדבים כחברי מועצה (למעט ראש העיר ושני סגניו בשכר), איננו רוצים להכביד עליהם ולסתום את תיבת המייל שלהם. לפיכך נבקש מכם להשתמש בכתובת מייל מיוחדת council@modiin.us המנותבת למטה שמיים נקיים. אנו נעדכן את חברי המועצה פעם ביום לגבי כמויות המייל ששלחתם להם. מי שמעוניין לפנות באופן אישי לחבר מועצה זה או אחר – פרטי הקשר שלהם נמצאים באתר העירייה.

ישיבת המועצה פתוחה לקהל הרחב (כצופים בלבד) והיא מתקיימת בחדר הישיבות בקומה השניה בבניין העירייה. הישיבה אמורה להתחיל בשעה 19:00 ואיננו יודעים מתי תועלה בישיבה סוגיית הטיסות בשמי העיר. נציגי שמיים נקיים יהיו נוכחים בישיבת המועצה.

להלן הפרטים להצפת המיילים:

שליחת מיילים לכתובות: haim-bibas@modiin.muni.il; council@modiin.us
מספר פקס בלשכת ראש העיר: 08-9721034
מספר הטלפון בלשכת ראש העיר: 08-9726010

כותרת מייל מוצעת: ראש העיר וחברי המועצה - המשיכו בתקיפות את המאבק לשמיים נקיים!

כיתבו כמה מלים בגוף המייל או העתיקו לתוכו את גוף הטקסט לדוגמא להלן, וחיתמו עליו בשמכם וכתובתכם. הפיצו פניה זו הלאה במייל לכל התושבים שברשימות התפוצה שלכם, וקראו להם לנהוג כמוכם.

גוף הטקסט לדוגמא:

ראש העיר וחברי המועצה הנכבדים,

מהמידע הנחשף בשבועות האחרונים עולה כי עדיין לא קיבלנו  מרת”א תשובות מניחות את הדעת במספר נושאים חשובים כמו למשל:

  • מדוע שלא ייבחר נתיב הנחיתה המזרחי המוגדר רק “מעט פחות טוב” מהנתיב המקורי של רש”ת אותו העדיפה רת”א מתחילת הדרך, על פי העקרון שסוכם עם שר התחבורה בביקורו במודיעין בספטמבר אשתקד?
  • על פי אותו עיקרון לעיל - מדוע נדחה על הסף נתיב הנחיתה שהציע מומחה התעופה של שמיים נקיים – נתיב שיאפשר טיסה מעל שטחי העיר הלא מאוכלסים - אשר שקול לנתיב נחיתת מכשירים המיושם מזה שנים על מסלול 26 בנתב”ג, אשר בוודאי שאי אפשר לומר עליו כי הוא אינו בטיחותי?
  • כיצד תיאכף בפועל "התחזית" שנמסרה ע"י רת”א (“תחזית” זהו המונח המופיע במסמך ההחלטה של רת”א) כי יעברו מעל מודיעין 5-10 טיסות ביום בלבד? אלו סנקציות ינקטו כלפי רש”ת אם "התחזית" תשתנה, ויעברו עשרות טיסות ביום בשמי העיר?
  • מדוע לא נבדקו ספי הרעש של המטוסים המרעישים הנוחתים בנתב”ג?

להבנתנו, אם לא נקבל תשובות מספקות מרת”א, ישנם עדיין מהלכים שיש למצות במאבק נגד נתיב הנחיתה מעל העיר, בכלל זה:

  • לחץ ציבורי על שר התחבורה ועל ראש הממשלה בדרישה כי תיושם חלופה אחרת העומדת בדרישות הבטיחות, אך ממזערת את הפגיעה בתושבי מודיעין
  • לחזור לוועדת הכלכלה של הכנסת בדרישה להקמת וועדת מומחים בלתי תלויה לאור העובדה כי רת”א דוחה  על הסף חלופות שקולות מבחינה בטיחותית אך הממזערות את ההשפעה על תושבי העיר
  • לחזור לבג”ץ ולטעון כי בהינתן חלופות אחרות אשר שקולות מבחינה בטיחותית העדיפות בהרבה מבחינת השפעתן על תושבי העיר וסיכון חייהם, החלטת רת”א אינה מידתית
  • החרפת פעילות המחאה

אין זה הזמן להרים ידיים! לא בשביל התוצאה הזו נאבקנו בשנה האחרונה! לא לשם כך נסענו בשיירה לנתב"ג ועמדנו שעות בשמש הקופחת!

לפיכך אנו קוראים למועצת העיר לקבל החלטה הצהרתית המחזקת את ידיו של ראש העיר ותובעת את המשך המאבק למען שמיים נקיים בכל הדרכים, הכלים והאמצעים שתוארו לעיל, עד אשר נשיג נתיב נחיתה משופר מזה של רת"א ונבטיח כי יינקטו סנקציות משמעותיות נגד רש”ת במידה ותחרוג ממתאר הטיסות של 5-10 טיסות ביום בשמי העיר.

אנו נמשיך לתת לראש העיר את כל הגב הציבורי שיידרש כדי שהוא ימשיך להיאבק למען איכות החיים שלנו בעיר, יהפוך כל אבן וימצה את כל האפשרויות עד תום.

לא ניתן להפוך את מודיעין לנתב”ג!

בברכה,

שם ומשפחה
עיר מגורים

אנו נעדכן באתר המאבק (קישור כאן) מספר פעמים במהלך הימים הקרובים על מספר המיילים שנשלחו (כאמור, אחת משתי כתובות המייל היא כתובת של מטה המאבק באמצעותה ננהל את המעקב).

עדכון: הוספנו ביום ב’ ב-22:00 יכולת לצפות ולדפדף בזמן אמיתי במיילים שנשלחו ע”י התושבים לראש העיר ולחברי המועצה – הקליקו כאן לצפיה.

נכון ליום ד’ שעה 24:00

נשלחו 180 מיילים של תושבים

לראש העיר ולחברי המועצה

תגובה 1:

  1. עם כל הכבוד למאבק ולחברי המטה התורמים מזמנם ומרצם למען מודיעין, הרי שכתושב "מזרח" מודיעין אני נזעם על החוצפה של הוועד בקידום החלופה המיזרחית על גבם של תושבי מזרח מודיעין שכבר סובלים ממפגעי רעש חמורים מכיוון כביש 443.
    באיזו זכות אתם בוחרים לקדם חלופה שתפחית את הפגיעה באוכלוסייה אחת על חשבון אוכלוסייה אחרת.
    מדיניות זו הופכת את המאבק למאבק פרטי שלכם, בטח שלא מאבק בשם כל תושבי מודיעין.

    השבמחק