יום חמישי, 6 באוגוסט 2009

מבצע "הקש בדלת"

עדכון סטטוס בחינת החלופות לנתיב הנחיתה, בקשת עזרת הציבור להרחבת מעגל החותמים על עצומת "שמיים נקיים" במסגרת מבצע "הקש בדלת", דרושים תושבים בעלי קשרים בתקשורת הארצית וגורם בכיר בענף התעופה בישראל קובע: "תאונה אווירית בישראל היא רק שאלה של זמן".

עדכון סטטוס בחינת החלופות לנתיב הנחיתה

בימים אלה בוחנות רשויות התעופה מספר חלופות לנתיב הנחיתה במסלול 30, וזו הסיבה לטיסות ניסוי שמתקיימות בימים אלה באיזורנו. שר התחבורה הורה למנכ"ל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום שלא לאשר ולפרסם בינתיים את נתיב הנחיתה מעל מודיעין שתוכנן ע"י רשות שדות התעופה - אותו נתיב שלדברי גיורא רום בפגישה עמנו אמור  היה להיות מאושר ומפורסם לפני כמה שבועות. כנראה שהלחץ הציבורי של התושבים שבא לידי ביטוי במפגן הכוח המרשים בנתב"ג והלחץ הפוליטי על מקבלי ההחלטות בירושלים שמפעיל ראש העיר ללא הרף עשו את שלהם, לפחות לפי שעה.

ב-12.8.09 מתוכננת פגישה של ראש העיר חיים ביבס עם גיורא רום, בה ראש העיר אמור לקבל תשובות לגבי היתכנות החלופות שנבדקו על ידי רת"א, בכלל זה תשובות לגבי בדיקת חלופת העירייה בסימולטור FAA בארה"ב. פגישה זאת תתקיים ימים ספורים לאחר מועד פקיעת 60 היום שקצב בג"צ להמשך ההידברות בין הצדדים (מועד הפקיעה הוא 9.8.09).

אנו נכלכל את צעדנו להמשך על פי תוצאות הפגישה בין ראש העיר לבין גיורא רום. במידה ורת"א תודיע כי היא דוחה את החלופות השונות שעיריית מודיעין הציעה ניאלץ להחריף את המאבק על מנת למנוע אישור של נתיב רש"ת.

מבצע "הקש בדלת"

אנו מבקשים את עזרתכם בימים הקרובים על מנת להגדיל את מעגל החותמים על עצומת "שמיים נקיים". על העצומה חתמו עד כ-5,000 תושבי העיר, מתוך כ-35,000 תושבים בוגרים. חתימה על העצומה עם כתובת מייל תקינה מאפשרת לתושבים לקבל את העדכונים השוטפים שלנו, ואת קריאתנו להשתתף בפעילויות המחאה השונות. כמו כן אנו מתכננים ליזום אקט של הגשת העצומה לשר התחבורה, וכדאי שבמעמד זה יהיו כמה שיותר חתימות.

מה שאנו מבקשים מכל אחד ואחת מכם הוא להציב לעצמכם יעד אישי של להחתים חמישה שכנים על העצומה בשיטת "חבר מביא חבר" - בין אם באמצעות אתר האינטרנט של העצומה, ובין אם באמצעות דף החתמה ידני אותו ניתן להוריד ולהדפיס מכאן. אם כל אחד ואחת מכם יקדיש כמה דקות מזמנו, נוכל להגדיל את מספר החותמים על העצומה באופן משמעותי, ובכך גם את מספר הנוטלים חלק בפעילויות מחאה בעתיד.

אתם מוזמנים לעשות העתק-הדבק לטקסט בקישור הזה על מנת לשלוח בקשה אישית לרשימות התפוצה שלכם לחתום על העצומה (תפוצה של הורים בגן או בכיתה, שכנים, בית כנסת וכו'). אתם יכולים להדפיס את העצומה ולהזמין את השכנים אליכם למפגש קצר על כוס קפה ו/או אבטיח בו תסבירו על חשיבות הנושא ותבקשו מהם לחתום על העצומה. אתם יכולים לעשות סבב בין השכנים בבניין ולהחתים אותם אישית על דף ההחתמה. אתם יכולים לתלות את דף ההחתמה לעצומה בחדר המדרגות, במעלית ו/או בכניסה לחניה, או בבית הכנסת או בכל מקום מפגש אחר, ולאחר שבוע להסיר את הדף ולהעביר את החתימות אלינו כמפורט להלן.

אנו מבקשים שתזינו את החתימות שאספתם לגיליון האקסל שניתן להוריד כאן, ותשלחו את גיליון האקסל הממולא יחד עם דף ההחתמה הסרוק לכתובת planes@modiin.us. למי שאין תוכנת אקסל ו/או סורק יכול פשוט לשלוח את דף ההחתמה לפקס 073-2406874.

דרושים: תושבים בעלי קשרים בתקשורת הארצית

קיבלנו סיקור יפה של שיירת המחאה בחלק מערוצי התקשורת ארצית כגון גלי צה"ל, רשת ב', ערוץ 1, עיתון "מעריב" ואתר האינטרנט שלו NRG, אתר חדשות מחלקה ראשונה, גלובס, חדשות הוט. מאידך, חלק מאמצעי התקשורת התעלמו משיירת המחאה וטענו כי מדובר במאבק מקומי. מהניסיון שלנו זה מאוד עוזר כאשר יש מישהו במערכת העיתון או הטלויזיה אשר עושה עבודת הסברה עם העורך/הכתב/ההפקה ומחבר אותנו לאנשים הנכונים. אז אם יש לכם קשרים כאלה, או אתם מכירים אנשים עם קשרים כאלה, אנא פנו אלינו ל-planes@modiin.us.

תאונה אווירית בישראל היא רק שאלה של זמן

מקבץ דיווחי עיתונות מאשש כי הברדק בתעופה האזרחית ממשיך לחגוג - ניכר שעובדי רש"ת ורת"א אינם מצייתים לשלט על שולחנו של גיורא רום: שני מטוסים כמעט והתנגשו בעוד הבקרה האווירית לא ראתה את המתרחש והטייסים לא הוזהרו מראש. באירוע אחר מטוס נוסעים של חברת סקיי הטורקית התקרב בצורה מסוכנת לקרקע בעת שהיה בדרכו לנחיתה בנתב"ג. מבקר המדינה עומד להוציא לראשונה דוח על בעיות הבטיחות החמורות בתעופה בישראל, וגורם בכיר בענף התעופה קובע כי "תאונה אווירית בישראל היא רק שאלה של זמן". ראו פרטים מלאים כאן.

לא מחכים לאסון תעופה המוני ולא מחכים לועדת החקירה - אנו, תושבי מודיעין-מכבים-רעות, לא ניתן לברדק של רשויות התעופה לחגוג 300 מטר מעל ראשי ילדינו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה