יום שישי, 28 באוגוסט 2009

מבקר המדינה יבדוק את הליך תכנון נתיב הנחיתה

פעילת מטה המאבק "שמיים נקיים" אורלי בן שלמה פנתה לאחרונה למשרד מבקר המדינה בבקשה לבדוק את תהליך תכנון מסלול הנחיתה מעל מודיעין, תוך שהיא מתבססת בין היתר על מידע שהביא לידיעת הציבור סגן ראש העיר אלכס וינרב.

מתוך פנייתה של אורלי למבקר המדינה:

"מדוע לא נערך סקר רעש , כשידוע שאין מעבר למטוסים מעל ריכוז אוכלוסין כשכמות הרעש עוברת את המותר????

מדוע אף אחד לא בדק את כל נושא איכות הסביבה , אם הם היו בודקים לעומק את כל הפרמטרים הרלוונטיים , הם היו מגלים , כי המסלול חוצה , מסלול של ציפורים אשר מגיעות אלינו מאפריקה והרי ידוע מה קורה למטוס אשר ציפור נכנסת למנועים ...

לצערי הרב כל הסיפור מריח , כמחדל אחד שלם , של אנשים אשר קובעים לנו איך לחיות . קודם בנו את המסלול , אח"כ רכשו קרן מנחה לנחיתה , בהמשך שירטטו מסלול ורק לאחר שהוגש בג"צ הם גם גילו שהם לא שמו לב שבמפה מתחת חיים אנשים.

המשוואה אשר מצטיירת כאן היא לא פחות ולא יותר עניין של כסף ולא משנה אם זה יעלה בעתיד בחיי אדם , או באיכות חיים של אנשים . העלאת דירוג הבטיחות של נתב"ג (אשר נמצא בשפל כמה שנים) -שווה- כניסה רבה של מטוסים זרים – שווה - הרבה כסף לרש"ת ולמדינה וכל זאת על חשבון חיינו וחיי ילדנו!!!!!

אני מבקשת ממשרד מבקר המדינה לבדוק את הנושא לעומק בטוחני כי ימצאו האשמים במחדל הנוראי הזה , ההולך ומתרגש מעל לראשינו בעוד ימים ספורים."

בשבוע שעבר התקשרה לאורלי עורכת דין ממשרד מבקר המדינה אשר ביקשה לעדכן אותה כי תלונתה התקבלה ולאחר עיון מעמיק בנדון , התלונה הועברה לחקירת משרד מבקר המדינה. ממצאי הביקורת מובאים לידיעת הציבור באמצעות דוחות הביקורת המתפרסמים מעת לעת על-פי החוק.

אורלי בן שלמה סיפרה כי:

"בדרך כלל מאתר מבקר המדינה נשלח מענה אוטומטי בנדון ,אולם במקרה דנן , טרחה עורכת דין מהמשרד להתקשר ואף לשוחח עימי (כעשר דקות לערך+ המשכתי להתלונן..) בנדון ולהסביר לי את התהליך , לבסוף הוצאתי ממנה הבטחה כי היא תתקשר אלי שוב, לומר מה קורה עם הנושא. אני מקווה כי תלונתי תהיה עוד לבנה במצבה של המסלול האומלל הזה שתוכנן מעל ראשנו על ידי רשויות התעופה, מבלי לבדוק לעומק את ההשלכות הצפויות לתושבי מודיעין-מכבים-רעות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה