יום חמישי, 12 בנובמבר 2009

עליה ניכרת ברעש המטוסים בשמי העיר

להלן מכתב שנשלח הבוקר על ידינו לראש עיריית מודיעין ולסגנו:

לכבוד
ראש העיר חיים ביבס
סגן ראש העיר חנן ברנשטיין

חיים וחנן שלום,

בימים האחרונים אנו מקבלים שוב תלונות תושבים על רעש מטוסים בשמי העיר. אפשר לראות גם תלונות תושבים בפורומים ציבוריים, כמו בפורום מודיעין בתפוז וכן באתר שמיים נקיים.

גם אני שמעתי באופן אישי רעש חזק מכמה וכמה טיסות אתמול (יום ד') בין השעות 9:00 ל-10:00 בבוקר. במשך יותר מחצי שעה היה לפחות כל חמש דקות מטוס. לא ראיתי מטוס בעין, כך שבהחלט יתכן ומדובר בטיסות שחלפו מעל העיר (ואולי במטוסי קרב של ח"א) ולא בהכרח בטיסות במסלול נחיתה לנתב"ג. היה גם רעש דומה מכמה טיסות הבוקר, יום ה'.

כמו כן רעש הטיסות בלילה בהחלט גובר. נראה שיש יותר טיסות וכי הן מרעישות יותר - וכעת אפשר לשמוע אותן גם בתוך הבתים. אני שמעתי טיסות משעה 22:15. כנ"ל גם שמעתי תלונות מתושבים אחרים, וכן בקישורים מהפורומים הציבוריים לעיל.

יתכן בהחלט שלא מדובר בנתיב ה-LDA למסלול 30 שנגדו יצאנו למאבק, אולם ניכר כי יש לאחרונה עליה משמעותית ברעש המטוסים בשמי העיר, בכלל זה בשעות הלילה. מדובר בפגיעה באיכות החיים של תושבי העיר, ובתחושה שמפירים את אמוננו ואת אמון עיריית מודיעין - מה עוד שרק בשבוע שעבר ראש העיר עדכן את נציגי "שמיים נקיים" כי בעקבות מכתב חריף שהוא הוציא לרת"א נפסקו הטיסות.

הרושם המתקבל הוא שרשויות התעופה עושות צחוק מראש עיריית מודיעין ומתושביה.

נודה לבדיקתכם מול רשויות התעופה לפשר הטיסות הנ"ל ולקבלת עדכון על תשובתם, בכלל זאת לקבלת עדכון אודות הליך נחיתת המכשירים VOR DME ונתיבי הנחיתה המאושרים כביכול מעל העיר עליהם למדנו מתשובתו של מנכ"ל רש"ת לחנן ברנשטיין.

בברכה,

יקי בז'ה
דובר מטה שמיים נקיים

נעדכן כאן כאשר תתקבל תשובה מרשויות התעופה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה