יום שישי, 11 בספטמבר 2009

בחינת החלופות לנתיב נחיתה תימשך לפחות עד חודש נובמבר

אתמול  (יום ה' 10.9.09) הגיע שר התחבורה לביקור עבודה בעיריית מודיעין, ובשלהי ביקורו של השר שולבה פגישה של מספר דקות עם נציגות מטה המאבק. בפגישה נכחו שר התחבורה ישראל כץ, מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, ראש העיר חיים ביבס ובכירי עירייה נוספים, מנכ"ל רש"ת קובי מור, ושלושה ראשי אגפים ברת"א  - מייקי אברהמי, מוטי שמואלי (מולה) וגדי רגב. את מטה המאבק "שמיים נקיים" יצגו יקי בז'ה, דוד בן שימול, אורלי בן שלמה, אלי גל ומתנאל שלום.

שר התחבורה סיפר לנו שהוא גר במושב כפר אחים הסובל מרעש מטוסים רב מבסיס הטיסה של ח"א בחצור, וכי רשויות התעופה בוחנות בימים אלה מספר חלופות לנתיב נחיתה למסלול 30, וכי הן יבחרו את המסלול הבטיחותי ביותר תוך התחשבות בהשלכות על מודיעין. 

בתגובה הסברנו לשר כי ההבדל המרכזי בינינו הוא שמי שבא לגור במושב כפר אחים ובישובי עוטף נתב"ג בוחר לגור במודע בקרבה לשדה תעופה על כל המשתמע מכך, ואילו אנו שבחרנו לגור במודיעין-מכבים-רעות הקמנו את ביתנו כאן משום שזו עיר ירוקה ושלווה. כמו כן הדגשנו כי העיקרון המנחה צריך להיות שמבין כל החלופות לנתיב נחיתה שעוברות את תנאי הסף הבטיחותיים, יבחר נתיב הנחיתה אשר ממזער את ההשלכות על תושבי העיר. שר התחבורה קיבל את העיקרון שהצענו.

הגשנו לשר מכתב המפרט שבע סיבות מדוע אין לממש את נתיב הנחיתה שהוצע ע"י רש"ת, וכן קלסר עם כ-5,000 חתימות תושבי העיר על העצומה נגד מסלול הנחיתה של רש"ת. מפאת קוצר הזמן לא התקיימה מסיבת עיתונאים עם השר.

לאחר שהשר עזב את המקום המשכנו בפגישה שארכה כמחצית השעה עם בכירי רש"ת ורת"א, בהשתתפות בכירי העירייה. במהלך הפגישה הבהירו בכירי רת"א כי נבחנות כיום שלוש חלופות לנתיב גישה למסלול 30:

  1. נתיב הנחיתה המקורי מעל לב העיר (תוך בחינת גבהי טיסה שונים).
  2. נתיב נחיתה צפון מזרחי, החוצה את העיר בשטח הפתוח שבין מודיעין לבין מכבים, בסמוך לשד' יאיר פרג, וממשיך מערבה בסמוך לכביש 443 (מדרומה לכביש).
  3. נתיב נחיתה מערבי (חלופת העירייה) מעל השטחים הלא מאוכלסים באיזור ליגד סנטר.

באשר ללוחות הזמנים הובהר על ידי בכירי רת"א כי תהליך בחינת החלופות ימשך עוד מספר חודשים, כאשר בחודש נובמבר מתוכננת נסיעה של אנשי רת"א לבחינת החלופות בסימולטור בארה"ב. בכירי רת"א התחייבו שוב בפגישה כי לא יפורסם נתיב נחיתה מעל העיר ללא תיאום מראש עם ראש עיריית מודיעין.

להלן מצגת תמונות מהמפגש, אשר צולמו ע"י פעיל מטה המאבק אלי גל:

תגובה 1: