יום רביעי, 29 ביולי 2009

תאונה אווירית בישראל היא רק שאלה של זמן

מקבץ דיווחי עיתונות מאשש כי הברדק בתעופה האזרחית ממשיך לחגוג - ניכר שעובדי רש"ת ורת"א אינם מצייתים לשלט על שולחנו של גיורא רום.

עיתון "הארץ" מדווח היום על אירוע חמור נוסף של כמעט תאונה אווירית:

שני מטוסים קלים כמעט התנגשו בשמי המרכז בחודש שעבר, כך נודע היום (רביעי) ל"הארץ". רשות התעופה האזרחית (רת"א) בודקת את האירוע החמור.

מדובר בשני מטוסים פרטיים אשר טסו זה מול זה והגיעו למרחק של כמה עשרות מטרים. רק כאשר נוצר קשר עין הגיב אחד הטייסים לאסון המתקרב וסטה ממסלול ההתנגשות. הבקרה האווירית לא ראתה את המתרחש והטייסים לא הוזהרו מראש.

ערוץ 2 מדווח על אירוע חמור נוסף:

בנוסף, ערוץ 2 דיווח הערב כי מטוס נוסעים של חברת סקיי הטורקית התקרב אתמול בצורה מסוכנת לקרקע בעת שהיה בדרכו לנחיתה בנתב"ג. אירוע בטיחות הטיסה התרחש כאשר המטוס, שעליו היו 180 נוסעים, נמצא בכיוון מזרח לשם ביצוע הקפה לקראת נחיתה.

הטייס עבר את הנקודה שבה אמור היה לפנות והתקרב בצורה מסוכנת להרי יהודה. מכשיר ההתראה בתא הטייס הזהיר מפני הגובה הנמוך והוא הגביה את מטוסו. רשות שדות התעופה (רש"ת) בודקת את המקרה.

דה-מרקר מדווח על הממצאים החמורים בדוח בטיחות התעופה האזרחית השנתי ל-2008 של חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז, המופץ בימים אלה בין גורמי ענף התעופה בישראל:

"סטירת הלחי שקיבלה התעופה האזרחית בישראל, התבטאה בהורדת דרוג התעופה של ישראל ע"י מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב ה-FAA מקטגוריה 1 לקטגוריה 2. חשוב להבין, כי הורדת הדרוג אין בה כדי לקבוע כי התעופה האזרחית אינה בטוחה אלא כדי להתריע על יכולת המדינה, עפ"י הערכת ה-FAA, להסדיר את התעופה האזרחית בתחומה עפ"י הסטנדרטים הבינלאומיים והלקחים, בתחום ההפעלה והתחזוקה של כלי הטיס, כפי שנקבעו ע'י ICAO.

במלים אחרות, ה-FAA איבד אמון ביכולתן של רשויות התעופה האוויריות בישראל. אין פלא שגם תושבי מודיעין איבדו אמון ברשויות התעופה בישראל, וגם ועדת הכלכלה של הכנסת המליצה על הקמת ועדת מומחים בלתי תלויה לבחינת החלופות לנחיתת מכשירים במסלול 30 - עדות מובהקת לאי אמון של הכנסת ברשויות התעופה.

בכתבה נוספת בדה-מרקר מלפני שבועיים,  מתייחס מפקד חיל האויר לשעבר עמוס לפידות לתקלה החמורה במערכת הנחיתה הממוחשבת - אותה מערכת שרשות שדות התעופה רוצה להפעיל מעל מודיעין:

האירוע הבטיחותי האחרון בישראל אירע בסך הכל לפני חודש: שני מטוסי נוסעים, של אל על וישראייר, שביקשו לנחות בנתב"ג, כמעט התרסקו אל הקרקע לאחר שמכשיר המסייע לניווט סיפק להם נתונים שגויים.

"יש תקלות שפשוט אסור שייקרו", אומר השבוע ל-TheMarker מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (מיל') עמוס לפידות בהתייחס לאירוע הזה. "בתנאי מזג אוויר אחרים היתה עלולה להיגרם תאונה אווירית איומה".

נזכיר כי רשות שדות התעופה התייחסה אז לתקלה החמורה הזו בתגובתה לעיתון "הארץ" כ"תקלה קלה". פלא שהציבור, הח"כים וה-FAA איבדו בה אמון?

מתוך המשך הכתבה:

אירוע מכשיר הניווט לפני חודש הוא רק אחד בשרשרת אירועי בטיחות טיסה שהתרחשו מתחילת השנה במרחב האווירי של ישראל. ברשות התעופה הפדרלית של ארה"ב לא חיכו לאירועים האלה, וכבר בסוף 2008 הורידה הרשות (ה-FAA) את רמת הבטיחות של התעופה בישראל מקטגוריה 1 (הגבוהה ביותר) לרמת דירוג בטיחות טיסה של קטגוריה 2, המאפיינת מדינות עולם שלישי כגון קונגו, הפליליפינים, אינדונזיה, גינאה וניקרגואה. זאת עקב ליקויים חמורים שהתגלו ברמת הפיקוח של רשות התעופה האזרחית על ענף התעופה בישראל.

גם מבקר המדינה, מיכה לינדשטראוס, האיץ לפני חודשים מספר את בדיקתו בנושא שבה החל בקיץ 2008. זאת לנוכח הצטברות אירועי בטיחות טיסה חמורים ולקראת פרסום דו"ח ראשון מסוגו - בטיחות הטיסה האזרחית בישראל.

"תאונה אווירית בישראל היא רק שאלה של זמן", אומר בכיר בענף התעופה, "לא ייתכן מבחינה סטטיסטית שהמצב של כמעט תאונות אוויריות יימשך. לצערי רק לאחר שיתרחש פה אסון תעופה המוני יתחילו להבין את חומרת המצב של בטיחות הטיסה. אז יקימו ועדת חקירה ממלכתית - אבל זה יהיה מאוחר מדי."

לא מחכים לאסון תעופה המוני ולא מחכים לועדת החקירה - אנו, תושבי מודיעין-מכבים-רעות, לא ניתן לברדק של רשויות התעופה לחגוג 300 מטר מעל ראשי ילדינו!

יום שישי, 24 ביולי 2009

תושבי מודיעין התגייסו היום למפגן עוצמה מרשים

350 רכבים של תושבי מודיעין התייצבו היום לשיירת המחאה ממודיעין לנתב"ג - זה הנתון הרשמי של המשטרה ועזי שלנו גם ספר אותם אחד אחד, וההערכה היא שכ-1,000 תושבים הגיעו למחות על כוונת רשויות התעופה להפוך את מודיעין לנתב"ג.

ראו כתבה של מנחם בנטוב ב-mcity (עם אלבום תמונות בתחתית הכתבה), כתבה של יאיר אלטמן ב-MNEWS,  כתבה של איילת גל ב-GO443, כתבת וידיאו מעולה של איילת גל ומישל כהן ב-GO443, כתבה וסיקור וידיאו של הילה שי וזאן ב-mYnet, ומצגת תמונות מההפגנה של GO443 (לחצו על PLAY בתחתית המסך).

להלן מצגת תמונות משיירת המחאה לנתב"ג הנפתחת בתמונה שצולמה ממטוס קל שחג מעל השיירה ממודיעין לנתב"ג שהשתרכה לאורך קילומטרים באמצעות הטלפון הסלולרי של הטייס - המחשה נאה לעוצמה שהופגנה הבוקר על ידי תושבי מודיעין-מכבים-רעות (הקרדיט לשאר התמונות לאלי גל):

 

חימם את הלב לראות את ההיענות המרשימה של תושבי העיר והתייצבותם למחאה היום - את טורי המכוניות הארוכים במגרש החניה של העירייה הערוכים כמו טורי שריון ביציאה לקרב, את הססגוניות של השלטים שהכינו התושבים ואת הילדים המקסימים שלנו.

כולם התנהלו בסדר ובסבלנות מופתית בשיירה הארוכה לנתב"ג - דרך שנמשכה מעל לשעה, ואח"כ עמדו בשמש הקופחת ובחום הכבד מול הכניסה למשרדי רשות שדות התעופה, ושאגו בוז למנכ"ל רש"ת קובי מור, שהתחיל לזמר זמירות שונות לגמרי ממה ששמענו ממנו בעבר.

לכל תושבי מודיעין-מכבים-רעות שנטלו חלק בהפגנה מגיע כל הכבוד!

לציבור במדינה דמוקרטית יש כוח, ומה שמבדיל בין ערים שדורכים עליהם לבין ערים שמתחשבים בהם זו התגייסות הציבור, עמידתו האיתנה ויכולתו להפגין עוצמה ונחישות. הציבור במודיעין-מכבים-רעות אותת היום באופן ברור למקבלי ההחלטות שאנחנו לא פראיירים, ולא נבלע בשקט כל גזירה שרירותית של הרשויות.

מאבק לא פשוט עדיין ניצב לפנינו, ועוד נזדקק בהמשך המערכה למפגני מחאה דומים. אנו תקווה שהציבור ישכיל להתגייס גם להם בעוצמה דומה.

הדבר המרכזי שהשגנו היום הוא שמקבלי ההחלטות בירושלים וברשויות התעופה הבינו היום שהציבור במודיעין הוא בהחלט גורם משמעותי שיש להתחשב בו.

שבת שלום לכולם.

יום חמישי, 23 ביולי 2009

הברדק בתעופה - לא מעל ראשי ילדינו!

צו קריאה למחר יום שישי 9:30 בחניון מול העירייה לשיירת מחאה המונית לנתב"ג כדי לא לתת לברדק בתעופה לחגוג מעל ראשי ילדינו.

תושבי מודיעין-מכבים-רעות היקרים,

בשבוע שעבר נפגשנו אני וחברי למטה מאבק שמיים נקיים עם מנכ"ל רשות התעופה האזרחית גיורא רום. על שולחנו היו מונחים שני שלטים מאירי עיניים בהם כתוב "נגמר הברדק בתעופה".

גיורא רום מונה לתפקידו לאחר שועדת לפידות הגישה את ממצאיה על המחדלים הבטיחותיים החמורים של רשויות התעופה במשך שנים על גבי שנים - אשר לעומתם מחדלי מלחמת לבנון השניה מחווירים.

לצערנו הברדק ברשויות התעופה בישראל כלל לא נגמר! רק בחודש שעבר קראנו בעיתון "הארץ" כי בעקבות חוסר פיקוח של רשות שדות התעופה על שדה תירס שגדל פרא, נגרמה תקלה במערכת הנחיתה הממוכנת של נתב"ג  שגרמה לשני מטוסים להנמיך טוס באיזור הררי מסוכן ולולא ערנות הטייסים הם היו עלולים להתרסק.

את אותה מערכת ממוכנת רשויות התעופה רוצים להפעיל כדי להנחית מטוסי סילון כל 10 דקות בשעות אחה"צ בגובה של 300 מטר מעל מודיעין ומעל ראשי ילדנו.

כיצד נוכל להפקיד בידי מי שאינו מספיק אחראי אפילו לפקח על הצמחיה במתקניו להנחית מטוסי 747 בגובה נמוך מעל ילדינו ולהפוך אותנו לבני ערובה לכל תקלה טכנית או טעות אנוש?!

שר התחבורה מחריש. כך גם השר להגנת הסביבה.

חייהם של תושבי אור יהודה הפכו לגהינום בעקבות נתיב המראה שעובר מעל ראשיהם. זה יהיה גם מר גורלנו אם נשב ונשתוק ולא נקים קול זעקה ציבורית שתזעזע את אמות הסיפין בירושלים.

מחר יום שישי 24.7.09 בשעה 9:30 כולנו מתאספים בחניון מול העירייה ונצא ביחד ב-10:00 לנתב"ג בשיירת מחאה המונית בהובלת ראש העיר חיים ביבס וחברי מועצת העיר  כדי לשלוח מסר חד וצלול לשרי ממשלת ישראל:

לא נסכים להפוך את מודיעין-מכבים-רעות לנתב"ג!
לא ניתן לברדק ולשיטת "הסמוך" של רשויות התעופה לחגוג מעל ראשי ילדינו!

בברכה,

יקי בז'ה
דובר מטה המאבק שמיים נקיים למודיעין

נ.ב.

אנא הירשמו לשיירה במייל planes@modiin.us וציינו מס' טלפון נייד לטובת עדכונים של הרגע האחרון באמצעות SMS.

יום שלישי, 21 ביולי 2009

שיירת מחאה לנתב"ג ביום ו' בראשות ראש העיר

שיירת מחאה לנתב"ג ביום שישי הקרוב, 24.7.09. התכנסות בשעה 9:30 בחניון מול העירייה, יציאה לנתב"ג בשעה 10:00 דרך כביש 443 וכביש  1 - באישור ובליווי המשטרה.  את השיירה יוביל ראש העיר חיים ביבס.

לאחר פגישה בסוף השבוע שעבר עם מנכ"ל רת"א גיורא רום אשר הבהיר כי הוא עומד לאשר בימים הקרובים את נתיב הנחיתה החדש מעל מודיעין (ראו פירוט הפגישה כאן), מטה המאבק מחריף השבוע את צעדיו ומארגן ביום שישי הקרוב שיירת מחאה של רכבים ממודיעין לנתב"ג. השיירה תצא ממודיעין, תנוע על כביש 1 לנתב"ג, ותסתיים בהפגנה מול משרדי רש"ת בנתב"ג . אנו מצפים שהשיירה תהיה מפגן כוח של תושבי העיר אשר יביעו כי הם אינם מתכוונים לעבור לסדר היום לרמיסתם ע"י משרד התחבורה ולהפיכת מודיעין לנתב"ג.

אנו תובעים משר התחבורה ליישם את המלצות ועדת הכלכלה של הכנסת להקים ועדת מומחים בלתי תלויה שתבחן את החלופות לנתיב הנחיתה תוך התחשבות בהשלכותיהן על מודיעין-מכבים-רעות ועל תושביה.

לא יעלה על הדעת שכל תהליכי קבלת ההחלטות של  ממשלת ישראל ישענו אך ורק על מתכנן אחד בודד ברש"ת המקובע בדעתו להפוך את מודיעין לנתב"ג ופוסל קטגורית כל חלופה אחרת.

מטה המאבק חשף אמש את פרטי טיסות הניסוי שבוצעו מעל העיר ומידע נוסף המעלה סימני שאלה כבדים לגבי אמינות המידע שנמסר ע"י רשויות התעופה לחברי הכנסת. ראו פרטים כאן.

פגישה עם ראש העיר חיים ביבס

פעילי מטה המאבק נפגשו אמש, יום שני, עם ראש העיר חיים ביבס. ראש העיר חיזק את ידי הפעילים, עדכן על המגעים שהוא מנהל עם הרשויות ומשרדי הממשלה, והבטיח כי צפויות התפתחויות מעניינות בקרוב. ראש העיר חיים ביבס יוביל את השיירה לנתב"ג והוא פנה אתמול במכתב לחברי מועצת העיר להצטרף אף הם למחאה הציבורית נגד נתיב נחיתת המטוסים.

מתוך מכתבו של ראש העיר - ראו פניה זו כפניה אישית אל כל אחד ואחת מכם:

אנו מגיעים אל הרגעים המכריעים של המאבק הארוך שנוהל בחודשים האחרונים, ולקול המחאה הציבורית מרכיב חשוב ומשפיע ביותר במאבק ולכן הצטרפותך אליו היא בעלת משמעות חשובה עבור כולנו.

אנו קוראים לתושבי מודיעין-מכבים-רעות להצטרף בהמוניהם לשיירת המחאה לנתב"ג. התאספות בשעה 9:30 בחניון מול העירייה, יציאה לנתב"ג בשעה 10:00 דרך כביש 443 וכביש 1. השיירה באישור ובליווי המשטרה. נא להירשם לשיירה במייל planes@modiin.us ולציין מס' טלפון נייד.

עזרו לנו להפיץ לתושבים את חשיבות ההצטרפות לשיירה!

מטה המאבק שיכפל אלפי פלאיירים על שיירת המחאה ואנו זקוקים לעזרתכם לחלוקתם לתושבי העיר במרכזי קניות, רכבת וכו'. לקבלת פלאיירים לחלוקה אנא פנו לאורלי טל' 052-8555019. ניתן גם להוריד כאן את הפלאייר ולהדפיס ולתלות בחדר המדרגות ולחלק לשכנים. להלן גרסא לפלאייר פשוט יותר, החסכוני בדיו.

ראו סיקור על השיירה בחדשות מחלקה ראשונה. אנו פועלים במרץ מול ערוצי התקשורת הארצית ומקווים לקבל סיקור הולם למאבק. יתכן ואף נשתתף היום, יום ג', בתוכנית "שש עם" בערוץ 2 בשעה 18:00.

אנא הפיצו הודעה זו הלאה לרשימות התפוצה שלכם והדגישו בפניהם את החשיבות העליונה בהצטרפות לשיירה והפיכתה למפגן כוח של תושבי העיר!

להתראות ביום שישי 9:30 בחניון מול העירייה!

יום שני, 20 ביולי 2009

רשויות התעופה עובדות עלינו בעיניים?!

מטה המאבק חושף השבוע נתונים המעלים סימני שאלה כבדים לגבי אמינות המידע שהוצג ע"י רשויות התעופה לחברי הכנסת בדיון על חלופות הנחיתה במסלול 30 שהתקיים בועדת הכלכלה ב-8.6.09. בדיון טען בפני החכ"ים סמנכ"ל רש"ת אודי ברעוז כי "אין חריגות ברעש" בטיסות הניסוי שהתקיימו מעל מודיעין. אולם מתגובת רש"ת למקומון העיר-ערי מודיעין 10.7.09 עולה כי דווקא היתה חריגת רעש למפלס של  79 דציבל באחת מ-16 טיסות הניסוי מעל העיר - אף יותר מהחריגה במפלס הרעש עליה התריע סטיליאן גלברג, ראש אגף רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה במכתבו לסגן ראש עיריית מודיעין בנובמבר אשתקד.

מטה המאבק מציג מסמך המפרט את רשימת 16 טיסות הניסוי שהתקיימו מעל העיר מהן עולה כי בין בטיסות הניסוי כלולה רק טיסה אחת של דגם מטוס מקבוצת המטוסים המוגדרים ע"י המשרד להגנת הסביבה כמרעישים (בואינג 747-200 המופיע ברשימה הרצ"ב בקוד 742).

נו, טוב שרש"ת לא הטיסה דאונים במסגרת טיסות הניסוי שלהם. מדוע השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ממלא פיו מים? האם תפקידו לא כולל הגנת הסביבה במודיעין?!

באותו דיון בועדת הכלכלה בכנסת טען בפני הח"כים סמנכ"ל רת"א מיכאל אברהמי ביחס לנתיב הנחיתה המוצע ע"י רש"ת מעל מודיעין כי:

"הגישה הזאת - לפי טיסות של טייסים ישראלים בלבד, כשנתב"ג זה נמל הבית שלהם - הגישה הזאת מותחת את יכולות הטייס אל הקצה. אלו מילותיהם".

סמנכ"ל רת"א הדגיש בדבריו לח"כים כי המשוב הנ"ל של הטייסים הישראלים המנוסים מתייחס לטיסות שהתקיימו במזג אוויר נאה, ורמז בכך למה עלול להתרחש במצב בו הנחיתה תבוצע ע"י טייסים זרים שאינם מכירים את נתב"ג או במזג אויר סוער.

להלן תגובת מטה המאבק:

"אם זה מה שרת"א חושבת על הסיכונים בנתיב הנחיתה המוצע מעל מודיעין כיצד היא מתכוונת לאשר אותו?! איננו מבינים כיצד דבריו הנ"ל של מיכאל אברהמי מתיישבים עם קביעתה הנחרצת של רת"א בפגישה עימנו כי אין בנתיב הנחיתה הנ"ל שום סיכון בטיחותי. כך או כך הדברים מעידים על חוסר התקינות של ההליך החפ-לפ שמובילים רשויות התעופה, ועל כך שלציבור ולמקבלי ההחלטות נמסר מידע סותר.

מדוע שר התחבורה ישראל כץ לא טרח אפילו להתייצב לדיון בועדת הכלכלה בכנסת?!"

יום ראשון, 19 ביולי 2009

רת"א עומדת לאשר את נתיב הנחיתה מעל מודיעין

ביום ד' בשבוע שעבר נפגשו ראשי מטה המאבק למען שמיים נקיים למודיעין-מכבים-רעות - מתנאל שלום, שרון מעוז, עו"ד אייל קרני, יקי בז'ה -  עם הנהלת רשות התעופה האזרחית (רת"א) בראשות גיורא רום. בפגישה התקיים דיאלוג מפרה ברוח חיובית, אולם מהפגישה עולה כי טרם הסתיימה בדיקת חלופת העירייה בסימולטור, ולא חלה כל התקדמות בבחינת חלופת הנתיב העובר בסמוך לגדר ההפרדה.

בכירי הרשות התייחסו בביטול לחששות שהביעו התושבים מאסון תעופה אוירי בטיסה בגובה נמוך מעל בתי תושבי העיר, וקבעו כי אין בנתיב הנחיתה שום סיכון בטיחותי, זאת כאשר רק מספר שעות לפני הפגישה התרסק מטוס נוסעים באיראן וכל 150 נוסעיו נספו, ואסון דומה התרחש לפני פחות מחודש בתימן.

כמו כן רת"א הבהירה בפגישה כי היא עומדת לאשר בימים הקרובים את נתיב הנחיתה המוצע מעל מודיעין ולפרסם אותו ברשומות לעיונן של חברות התעופה הבינלאומיות - זהו השלב האחרון לפני הפעלת נתיב הנחיתה החדש, למרות שכאמור לעיל טרם נבחנו כראוי שתי החלופות שרת"א קיבלה על עצמה לבחון בפגישתה עם ראש עיריית מודיעין ב-21.6.

להלן תגובת מטה המאבק לפגישה:

"אנו מודים לגיורא רום ולהנהלת רת"א על כך שקיבלו אותנו לפגישה, הקשיבו לטענותינו ושטחו בפנינו את האילוצים העומדים בפניהם. זאת בניגוד חד לשר התחבורה ישראל כץ שעד כה מתעלם מכל פניותינו, למרות היותו נבחר ציבור.

אנו מצפים מגורמי התכנון התעופתי במשרד התחבורה למצות כל חלופה ולהפוך כל אבן לפני שהם מחליטים באופן שרירותי להנחית מטוסים בגובה נמוך מעל עיר ואם בישראל. אנו תובעים מרת"א לא לקבוע עובדות בשטח ולהימנע מאישור ופרסום נתיב הנחיתה שהציעה רש"ת עד לאחר שכל החלופות ייבחנו וימוצו עד תום.

בחרנו להקים את בתינו במודיעין עקב היותה עיר ירוקה ושלווה, תוך שאנו סופגים למען כך זמני נסיעה ארוכים יותר למקומות העבודה. לו היינו רוצים לגור בישובי עוטף נתב"ג היינו עושים זאת. לא יתכן שתושבי מודיעין-מכבים-רעות ישלמו את מחיר מחדלי רשויות התעופה וגורמי התכנון במשרד התחבורה במשך שנים על גבי שנים, כפי שמתואר בדוח ועדת לפידות."

פעילות הסברה לתושבים

פעילי שמיים נקיים בפעילות הסברה לתושבי העיר בסוף השבוע שעבר:

 

אנא סייעו לנו במאמץ ההסברה - התנדבו לתרום שעה מזמנכם לפעילות הסברה לתושבים, להחתים תושבים על העצומה ולחלק ברכבת או במרכזי הקניות פלאיירים הקוראים לתושבים להצטרף לשיירת הרכבים לנתב"ג ביום שישי הקרוב, 24.7.09 - התכנסות ב-09:30 בחניון מול העירייה, יציאה ב-10:00 לנתב"ג דרך כביש 443 וכביש 1.

לסיוע בפעילות ההסברה שלחו מייל ל-planes@modiin.us או התקשרו לאורלי 052-8555019 או לשרון 054-6474026.

ניתן להוריד מכאן פלאייר לחלוקה ו/או לתלייה בחדר המדרגות. כמו כן ניתן להוריד מכאן גרסה פשוטה יותר של הפלאייר.

יום שלישי, 14 ביולי 2009

עדכוני מטה מאבק "שמיים נקיים למודיעין"

סיכום מבצע "מוקד שמיים נקיים":

תושבי מודיעין-מכבים-רעות נענו לקריאת המטה למען שמיים נקיים למודיעין והציפו בתחילת השבוע את מקבלי ההחלטות במשרדי הממשלה ורשויות התעופה במאות מיילים נזעמים בהם הביעו את מחאתם התקיפה נגד כוונת רשות שדות התעופה להפוך את מודיעין לנתב"ג. במהלך שני ימי המבצע, שכונה "מוקד שמיים נקיים", שיגרו תושבי מודיעין-מכבים-רעות 665 מיילים למקבלי ההחלטות.

אנו מודים למאות הרבות של תושבי מודיעין שנענו לקריאתנו להציף את מקבלי ההחלטות במיילים, פקסים וטלפונים. דמוקרטיה זהו שלטון העם, ואנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להעביר את המסר למקבלי ההחלטות כי ציבור תושבי מודיעין-מכבים-רעות ייאבק בנחישות ובתקיפות נגד כוונת רשות שדות התעופה להפוך את מודיעין לנתב"ג.

תושבי העיר בחרו להקים את ביתם ולגדל את ילדיהם בעיר ירוקה ושלווה, תוך שהם נאלצים לשם כך לבלות זמן ממושך בנסיעות למקומות עבודה מרוחקים. לו היינו רוצים לגור ביישובי עוטף נתב"ג היינו עושים זאת. לא יתכן שתושבי מודיעין-מכבים-רעות וילדיהם ישלמו את מחיר מחדלי רשויות התעופה במשך שנים על גבי שנים. אנו נמשיך בצעדי המחאה ונחריף אותם ככל שידרש עד שנהפוך על פיה את תוכנית רש"ת להפוך את מודיעין לנתב"ג.

שיירת מכוניות לנתב"ג: נדחתה בשבוע ל-24.7.09

אנו שמחים לעדכן על היענות יפה של הציבור ברישום לשיירת המכוניות ממודיעין לנתב"ג. נכון ליום ג' בבוקר נרשמו 51 רכבים לשיירה. מועד קיום השיירה נדחה לשבוע הבא, יום שישי 24.7.09,  על מנת לאפשר לציבור רחב ככל האפשר ליטול בה חלק. התכנסות בחניון מול העירייה בשעה 9:30, יציאה מרוכזת בשעה 10:00, דרך צומת שילת לכביש 443, כביש 1, נתב"ג.

מטה המאבק קורא לציבור התושבים להצטרף בהמוניו לשיירה ומבקש להרשם מראש במייל planes@modiin.us.

הרחבת מעגלי החתימה על עצומת שמיים נקיים

מטה המאבק קורא לתושבים שטרם עשו כן לחתום על עצומת שמיים נקיים. על העצומה חתמו עד כה 4,378 תושבים. במטה המאבק מתכוונים להגיש בקרוב את העצומה לשר התחבורה, ומבקשים את הירתמות הציבור על מנת להגיע ל-5,000 חתימות לפחות.

פעולות הסברה לתושבי העיר

מטה המאבק מקיים השבוע את פעולות ההסברה הבאות לתושבי העיר:

יום שלישי: שיירת פעילים בתוך העיר. התכנסות 19:15 במגרש מול העירייה. יציאה 19:30. מסלול נסיעה: עמק האלה, יחזקל הנביא, עמק בית שאן, עמק זבולון, עזריאלי, עמק החולה, מרכז מסחרי רעות. השיירה תלווה בהסברה בעזרת מערכת הגברה.

יום רביעי 15.7.09: עמדת הסברה והחתמה בפסטיבל הבלונים המתקיים בסוף עמק איילון בפארק מאחורי מודיעין סנטר 18:00-21:00.

יום חמישי 16.7.09: עמדת הסברה במרכז מסחרי עמק זבולון בו נערכת פעילות לילדים בשעות  18:00-21:00.

יום שישי 17.7.09: משמרת מחאה ודוכן הסברה ברחבת קניון עזריאלי משעה 10:00  ואילך.

יום ראשון, 12 ביולי 2009

מבצע "מוקד שמיים נקיים" יוצא לדרך

המטרה: הצפת מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל וברשויות התעופה בהתנגדות ומחאת תושבי מודיעין-מכבים-רעות להפיכת מודיעין-מכבים-רעות לנתב"ג.

השיטה: גיחות הפצצה מרוכזות של תושבי העיר - היום יום א' 12.7 ומחר יום ב' 13.7 - על לשכות מקבלי ההחלטות באמצעות המייל, הפקס והטלפון.

כל אחד מאיתנו מפיץ פניה זו הלאה במייל לכל התושבים שברשימות התפוצה שלו.

הוראות הפעלה:

1. שולחים מייל למקבלי ההחלטות

א. יוצרים את כותרת המייל ורשימת המכותבים

1) למשתמשי Outlook:

לחצו כאן ליצירת מייל הממולא באופן אוטומטי עם רשימת המכותבים וכותרת.

2) למשתמשי Gmail, Walla, Hotmail ושאר הוובמיילים למיניהם:

יוצרים מייל ועושים העתק-הדבק לרשימת המכותבים להלן ולשורת כותרת המייל (או כותבים כותרת כרצונכם):

רשימת מכותבים:

sar@mot.gov.il; yiskatz@knesset.gov.il; pniot@sviva.gov.il; pmo.heb@it.pmo.gov.il; KobiMo@iaa.gov.il; gerdan@knesset.gov.il; lplanes@modiin.us; bnetanyahu@knesset.gov.il

כותרת מייל מוצעת: לא נסכים שתהפכו את מודיעין לנתב"ג!

ב. ממלאים את תוכן המייל, חותמים ושולחים

כותבים כמה מלים בגוף המייל הנ"ל או מעתיקים לתוכו את גוף הטקסט לדוגמא להלן, וחותמים עליו בשמכם וכתובתכם.

גוף הטקסט לדוגמא:

לכבוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו
שר התחבורה ישראל כץ
השר להגנת הסביבה גלעד ארדן
מנכ"ל רשות התעופה האזרחית גיורא רום
מנכ"ל רשות שדות התעופה קובי מור

א.נ.

אני מוחה בתוקף על כוונת רשויות התעופה להפוך את מודיעין לנתב"ג ולהנחית מטוסים בגובה 300 מ' מעל ראשנו כל עשר דקות בשעות אחה"צ.

בכך תמיטו עלינו ועל ילדנו מטרדי רעש חמורים, זיהום אויר וחמור מכל - סכנת חיים כל 10 דקות במקרה של טעות אנוש או תקלה מכנית שעלולה לגרום לפגיעה באחד מהמגדלים בעיר הממוקמים על הגבעות, ולגרום לאסון כבד בנפש.

בחרנו לגור במודיעין כעיר שקטה וירוקה ומקום טוב לגדל בו את ילדנו, והיינו נכונים לשלם במחיר של זמן נסיעות ממושך מדי יום למקומות העבודה המרוחקים. לו היינו רוצים לגור בישובי עוטף נתב"ג היינו עושים זאת.

לא יתכן שתושבי מודיעין-מכבים-רעות ישלמו את מחיר מחדלי רשויות התעופה וגורמי התכנון במשך שנים על גבי שנים - זו שרירות והתעמרות שלטונית.

אנו תובעים את יישום המלצת ועדת הכלכלה של הכנסת להקמת ועדת מומחים בלתי תלויה שתבחן את החלופות לנתיבי הנחיתה תוך שקלול ההשלכות הבטיחותיות והסביבתיות על מודיעין-מכבים-רעות ועל תושביה.

בברכה,

שם מלא
כתובת

2. שולחים פקס למקבלי ההחלטות

מדפיסים את המייל ששלחתם לעיל ושולחים אותו גם בפקס למספרים הבאים:

לשכת שר התחבורה: 02-6663004
לשכת השר להגנת הסביבה: 02-6535958
לשכת ראש הממשלה: 02-5664838
לשכת מנכ"ל רשות התעופה האזרחית: 03-9774599
לשכת מנכ"ל רשות שדות התעופה: 03-9712436

3. משאירים הודעה טלפונית בלשכות מקבלי ההחלטות

מתקשרים למספרי הטלפונים הבאים ומבקשים למסור הודעה קצרה בה מביעים התנגדות תקיפה להפיכת מודיעין לנתב"ג:

לשכת שר התחבורה: 02-6663005
לשכת השר להגנת הסביבה: 02-6553701/2
לשכת ראש הממשלה: 02-6705555
לשכת מנכ"ל רשות שדות התעופה: 03-750000

4. מפיצים את ההודעה הזו לרשימות התפוצה שלכם

מעבירים את ההודעה הזו במייל לכל תושבי העיר ברשימות התפוצה שלכם - תפוצות הורים בגנים, בתי ספר, בית כנסת וכו'.

5. רותמים גם את השכנים

מדפיסים את ההודעה הזו בכמה העתקים, מקישים על דלתות השכנים בבניין, נותנים להם עותק ביד ומבקשים מהם להיכנס עוד היום לאתר המאבק ולהירתם למבצע: http://planes.modiin.us

קראו כאן גרסה באנגלית של הודעה זו.

An English version of this message is available here

_________________________________________________

ביום שלישי אנו מבקשים מהתושבים לנצור את האש, ואנו נפעל למנף את גיחות ההפצצה לטובת הד תקשורתי למאבק למען שמיים נקיים. לאחר מכן נעשה הערכת מצב ויתכן ונקרא בחלוף כמה ימים לתושבי העיר לבצע יעפי הפצצה נוספים.

אנו נעדכן באתר המאבק (קישור כאן) מספר פעמים במהלך היום ומחר על מספר המיילים שנשלחו (אחת מכתובות המייל היא כתובת של מטה המאבק באמצעותה ננהל את המעקב).

נכון ליום ג' 14.7 שעה 09:00 הוטלו

665 מיילים על המטרות.

יום חמישי, 9 ביולי 2009

המשך צעדי המחאה

1. מבצע הצפת מקבלי ההחלטות במיילים, פקסים וטלפונים ע"י תושבי העיר

מטה המאבק פותח ביום א' במבצע הצפת מקבלי ההחלטות (מנכ"ל רש"ת, מנכ"ל רת"א, שר התחבורה, השר להגנת הסביבה, ראש הממשלה) במכתבים, פקסים וטלפונים של תושבי העיר המבקשים למחות על הכוונה להנחית מטוסים בגובה נמוך מעל השכונות המאוכלסות של העיר.  אנו קוראים לכל תושבי העיר להציף את מקבלי ההחלטות באלפי מיילים, פקסים ובטלפונים על מנת להביע את מחאתנו.

פרטי הקשר של מקבלי ההחלטות ונוסח מכתב לדוגמא יפורסמו כאן,  באתר המאבק, ביום ראשון  בבוקר 12.7.

אנו מבקשים מציבור התושבים לרכז מאמץ בימים א'-ב' על מנת לשלוח כמה שיותר מיילים, פקסים וטלפונים שיותירו את רשמיהם על לשכות מקבלי ההחלטות הנ"ל - ואנו נמנף זאת לטובת הד תקשורתי ביום ג'. לאחר מכן נבצע הערכת מצב וקרוב לוודאי שנצא בקריאה לציבור לבצע יעף הפצצות נוסף...

2. שיירת רכבים ממודיעין לנתב"ג – יום שישי 24.7.09

ביום שישי 24.7.09 בשעה 11:00 בבוקר אנו מארגנים שיירת רכבים שתצא ממודיעין לנתב"ג על מנת להביע את מחאת הציבור, ואנו קוראים לציבור התושבים להצטרף בהמוניו. התכנסות בחניון מול העירייה בשעה 10:30 יציאה כאמור בשעה 11:00. נצא מצומת שילת לכביש 443, כביש 1, נתב"ג.

תושבים המתכננים להצטרף לשיירה מתבקשים לאשר במייל planes@modiin.us ולציין טלפון נייד וכתובת מייל על מנת שנוכל להודיעכם על מקום ושעת היציאה המדוייקת.

3. מבצע חלוקת פלאיירים ברכבת ובמרכזי קניות בעיר

מטה המאבק פותח במבצע חלוקת פלאיירים להגברת מודעות תושבי העיר לנושא המטוסים. תושבים הנוסעים ברכבת ישראל ומעוניינים לסייע למאבק באמצעות ניצול זמן נסיעתם ברכבת לחלוקת פלאיירים בקרב נוסעי הרכב או לחלוקת פלאיירים במרכזי קניות מתבקשים לפנות אלינו לקבלת פלאיירים במייל לכתובת planes@modiin.us

4. קריאה לתנועות הנוער להצטרף למאבק הציבורי למען שמיים נקיים

מטה המאבק קורא לתנועות הנוער להירתם לסיוע למאבק הציבורי למען שמיים נקיים לעיר. הירתמות למאבק הציבורי היא פעילות חינוכית וערכית מהמעלה הראשונה, העשויה להמחיש לנוער את חשיבות המודעות הציבורית, יכולת ההשפעה באמצעות כלים דמוקרטיים, ותרומה לקהילה.

5. פגישה עם יועץ השר לאיכות הסביבה

בהזמנת אלכס וינרב הצטרפו ביום ו' בשבוע שעבר נציגי מטה המאבק לפגישת עבודה של וינרב עם יוסי חזאי, יועץ השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן. בפגישה הבהרנו את הפגיעה החמורה של נתיב הנחיתה המוצע באיכות הסביבה בעיר, פרטנו את החלופות הקיימות למסלול הנחיתה וביקשנו לרתום את השר ארדן למאבק ולדרישתנו משר התחבורה לאמץ את המלצת ועדת הכלכלה של הכנסת להקמת ועדת מומחים בלתי תלויה.

יום שבת, 4 ביולי 2009

תושבי מודיעין הביעו אי אמון ברש"ת

בהפגנת המחאה שהתקיימה אתמול ברחבת הכניסה לקניון עזריאלי השתתפו כ-200 איש, בכלל זה ראש העיר חיים ביבס, סגן ראש העיר אלכס וינרב, חברי מועצת העיר יצחקי חן, יגאל צדוק ולבנה שיפמן, וחבר מועצת העיר לשעבר אבי אלבז. ההפגנה נמשכה כשעה וחצי, ונשאו דברים ראשי מטה המאבק, ראש העיר חיים ביבס, סגנו אלכס וינרב, חבר המועצה לשעבר אבי אלבז, ותושבים נוספים.

תושבי העיר הביעו את מחאתם באופן תרבותי ותוך שמירה על החוק נגד כוונת רשות שדות התעופה להנחית מטוסים בגובה נמוך מעל שמי העיר.  התושבים הביעו אי אמון באופן בו ניהלה רש"ת את ההליך, מאחורי גבה של עיריית מודיעין, מבלי לבחון לעומק את החלופות ומבלי להביא בחשבון את השלכות נתיב הנחיתה המתוכנן על תושבי העיר מודיעין-מכבים-רעות, ובראש ובראשונה על בטיחותם.

במהלך ההפגנה נאספו בקרב המשתתפים ובאי הקניון כ-300 חתימות חדשות לעצומת ההתנגדות לנתיב הטיסות, וכן נתרמו ע"י המשתתפים סכומי כסף נאים למימון המשך המאבק.

 

לסיקור ההפגנה ראו את כתבתו של מנחם בנטוב ב-mcity, וכתבתה של איילת גל ב-GO443. מתוך הכתבות לעיל:

המתמודד לראשות העיר בבחירות האחרונות, דורון שולדנפריי, שגם היה זה שיזם והגיש את הבג"צ הראשון בנושא, אמר שהוא "מצדיע לכל אחד שהגיע לפה וכועס על אלה שלא הגיעו וישנים כבר שנה".

עוד הוסיף שולדנפריי כי הוא "מוריד את הכובע בפני ביבס. הוא השקיע המון במציאת פתרון אלטרנטיבי, ולכן כולם היו צריכים להגיע לפה ולתמוך בו".

ראש העיר חיים ביבס, הצטרף למפגינים ונשא דברים בפניהם:

"מחאה ציבורית היא לגיטימית וצודקת במקרה הזה. אני חושב שהגיע הזמן שהציבור יצא לרחובות ולא ישאיר את המאבק רק לקבוצה מצומצמת. רק כך יתחילו להבין שהציבור פה מודע למה  שרוצים לעשות לנו.

"הבאנו מומחים מכל העולם על מנת שיציעו אלטרנטיבות לרש"ת, אבל הם לא לוקחים אותנו בחשבון. אני לא מתכוון לוותר בנושא זה. בג"צ ראשון עבר ואני מוכן גם ללכת לשני, עד שנעמיד את האלטרנטיבה הטובה ביותר".

ביבס הוסיף וציין כי יאמר לזכותו של גיורא רום, שהוא כרגע בודק את החלופה שהציעה העירייה וכן בודק שוב מול מל"ל את תכנון הקו המקורי. "אם לא יהיו תשובות נלך שוב לבג"צ", ציין והוסיף: "קודם קבעו מסלול ואחר כך חיפשו את כל התנאים כדי ליישם אותו במקום להפך. אני מוכן להמשיך עד למבקר המדינה כדי שיידעו שתהליכים כאלה לא יכולים להימשך".

ביבס בא בתלונות למשרדי הממשלה, ובעיקר למשרד להגנת הסביבה ש"יושבים בשקט ולא מתמודדים מול גורם ממשלתי. אני לא מתכוון לתת לאף אחד לשתוק".

בנוגע למכתב שקיבלו אנשי מטה המאבק מהיועץ המשפטי של רש"ת, אמר ביבס: "אל תתרגשו. אני מאחוריכם. שום עו"ד שישלחו אליכם לא יעזור. לא יכול להיות שכשאתם דוברים אמת שולחים אליכם עורכי דין ואיומים".

מטה המאבק מודה לכל התושבים שהגיעו והביעו את מחאתם, ובמיוחד לקבוצת הפעילים המסורים שהשקיעו רבות מזמנם וממרצם בהכנות הרבות שנדרשו לארגון האירוע.

ההפגנה מהווה יריית הפתיחה למאבק הציבורי של תושבי העיר, ומטרתה להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי ולהעיר את העיר. אנו קוראים לתושבי העיר להתעורר, להצטרף למאבק, ולתבוע משר התחבורה ישראל כץ ליישם את המלצות ועדת הכלכלה של הכנסת ולהקים ועדת מומחים בלתי תלויה שתבחן את החלופות העומדות על הפרק תוך שיקלול השלכות נתיבי הטיסה על חייהם של תושבי מודיעין-מכבים-רעות ובראש ובראשונה על בטיחותם.

יום חמישי, 2 ביולי 2009

בואו בהמוניכם להפגנה מחר!

מחר, יום ו' 3.7.09 בשעה 9:00 נקיים הפגנת מחאה ברחבה הצפון מערבית של קניון עזריאלי (התוכנית המקורית להפגין מול ביתו של מנכ"ל רש"ת ברעות לא אושרה ע"י המשטרה).

מטרת ההפגנה: להעלות לסדר היום הציבורי את מחאת הציבור נגד כוונת רש"ת להנחית מטוסים בגובה נמוך כל עשר דקות מעל שכונות מודיעין-מכבים-רעות, ולתבוע משר התחבורה ישראל כץ ליישם את המלצת ועדת הכלכלה של הכנסת להקמת ועדת מומחים בלתי תלויה שתבחן את החלופות לנתיבי הנחיתה, תוך שקלול השלכות נתיב הנחיתה על תושבי העיר (מה שעד כה לא בוצע).

אנו זקוקים לעזרה בתליית שלטי חוצות ברחבי העיר על מנת להודיע ברבים על ההפגנה. מי שיכול לסייע בכך היום מתבקש ליצור קשר עם מטה המאבק בטלפון 054-6474026.

אתמול קיבל מטה המחאה מכתב איום בתביעת דיבה מהיועץ המשפטי של רשות שדות התעופה. המכתב הזה מעיד כאלף מונים שרש"ת מתחילה להילחץ מהתארגנות התושבים. לא ניכנע לאיומי רש"ת ולא ניתן להפוך את מודיעין לנתב"ג!

בואו בהמוניכם והביאו עמכם שלטים וגם את השכנים!

הדפיסו ותלו את הפלאייר להלן בחדר המדרגות שלכם וחלקו לשכנים ולמכוניות חונות ככל שתוכלו (גרסה של הפלאייר ללא צבעי רקע תהיה זמינה להורדה כאן משעות הצהריים):

יום רביעי, 1 ביולי 2009

רש"ת מאיימת בתביעת דיבה נגד מטה מאבק התושבים

היועץ המשפטי של רשות שדות התעופה שלח הבוקר מכתב איום בתביעת דיבה לחברי צוות ההיגוי של מטה מאבק התושבים למען שמיים נקיים למודיעין, אותו ניתן לקרוא במלואו כאן. המכתב מתייחס לפרסום שלנו על פתיחת צעדי מחאה שהופץ ביום א'.

מתוך מכתבו של היועץ המשפטי של רש"ת:

מרגע שמטה מאבק מפרסם לצבור תושבים מאמר הנחזה על פניו להיות אמת צרופה, בעוד הינו כולל דברי שטנה, שקרים וחצאי אמיתות, על החתומים על המסמך להבטיח כי כך אכן הדבר, שאם לא כן מאבדים החותמים מחד גיסא את היושר הצבורי האמור לאפיין אותם ומאידך גיסא חושפים עצמם להוצאת לשון הרע אשר המחוקק רואה בו דבר עבירה המזכה את הנפגע בסעדים הקבועים בחוק, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי.

אנו מזמינים את ציבור התושבים לעיין ישירות בדוח ועדת לפידות, בביקורת הנוקבת שהביעו הח"כים על ההליך שהובילה רש"ת בפרוטוקול ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת, וכן בכתבה שפורסמה בינואר 2008 בעיתון היוקרתי דה-מרקר על הממצאים החמורים של דוח ועדת לפידות:

דו"ח לפידות לא מותיר הרבה מקום לספק: מצב התעופה האזרחית הוא קטסטרופלי

דו"ח הסיכום החדש שהוגש בסוף דצמבר למופז, מצביע על שורה ארוכה של ליקויים חמורים בתחומי התעופה השונים אשר קשורים לבטיחות הטיסה בשמי מדינת ישראל. בבסיסו, חוק הטייס ישראלי אנכרוניסטי ולא רלוונטי; מערך התקנות אקראי ולוקה בחסר.ההמלצה היא לאשר זמנית חוקי טייס חדשים עד להכנתו של חוק טייס חדש, באמצעות מערכת משפטית חדשה ועצמאית.

ועדת לפידות המשיכה והצביעה על יכולת לקויה מאוד של רשות התעופה האזרחית (רת"א) - הגוף המרכזי בענף התעופה והמליצה על צורך מיידי לאייש את רת"א על פי המבנה הארגוני והתקציב המאושרים; לפעול להשגת אישור מומחים בכירים ועתירי נסיון ולגיוסם בדחיפות; לבצע הדרכה והסמכה מחדש לכלל ממלאי התפקידים ברת"א ולקים מחלקת משפטית עצמאית, לקידום החקיקה והתקינה ולטיפול בעניינים המשפטים השוטפים.

הוועדה הציבורית אף נדרשת בדו"ח הסיכום לנושא פקחי הטיסה. עקרון מרכזי בעמדתה של הוועדה באשר להכשרת הפקחים והפיקוח עליהם הוא הצמדות ללא סייג לדרישות הנהוגות בתקינה הבינלאומית.

עוד מצביעה וועדת לפידות על מחסור במערכות שליטה ובקרה בטכנולוגיות מתקדמות בשדות התעופה, במיוחד בנתב"ג. הדו"ח מפרט שורה של מיכשור חסר כמו למשל מכ"מ קרקעי בנתב"ג.

שימו לב שרש"ת לא תבעה את עיתון דה מרקר או את שאר העיתונים שפרסמו את הממצאים החמורים על רש"ת ועל רת"א שהופיעו בדוח לפידות. אולם כאשר תושבי מודיעין מתארגנים נגד התוכנית הדרקונית להפוך את מודיעין לנתב"ג, רשות שדות התעופה מנסה להלך עלינו אימים בתביעות דיבה.

מה שרשות שדות התעופה עושה נקרא SLAPP:

A Strategic Lawsuit Against Public Participation ("SLAPP") is litigation intended to intimidate and silence critics or opponents by burdening them with the cost of a legal defense so that they abandon their criticism or opposition.

בתרגום חופשי לעברית: SLAPP, ראשי תיבות של תביעה אסטרטגית נגד מעורבות ציבורית זו תביעה המיועדת להפחיד, לאיים ולהשתיק מבקרים או יריבים על ידי העמסתם עם עלות הגנה משפטית שתגרום להם לנטוש את הביקורת או ההתנגדות שלהם.

תגובת מטה המאבק:

אנו מוקיעים בשאט נפש את המהלך הבריוני של רש"ת שנועד להפחיד ולרפות את ידם של תושבי מודיעין-מכבים-רעות מהמאבק בתוכניותיהם הדרקוניות.

לא ניכנע לאיומים ואנו קוראים לתושבי מודיעין-מכבים-רעות להבין עם מי יש לנו עסק ולהתייצב בהמוניהם להפגנה ביום שישי הקרוב בשעה 9:00 ברחבת קניון עזריאלי על מנת לתת תשובה ניצחת לאיומי רש"ת.